Kontrowersje wokół nowego logo Uniwersytetu Rzeszowskiego

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 21 maja 2019

Po lewej stronie stare, a po prawej nowe logo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Fot. ur.edu.pl

Na profilu facebookowym Uniwersytetu Rzeszowskiego zaprezentowano nowy sygnet uczelni, który wzbudził dużą dyskusję wśród internautów uznających symbol za nowe logo uczelni. Osoby, które krytykują nowy logotyp twierdzą, że ma on zbyt prostą formę, która nie będzie na tyle rozpoznawalnym symbolem uczelni tak jak poprzednio.

- Unikatowy znak wpisujący się już w tradycję Uniwersytetu Rzeszowskiego, uczelni uchodzącej za poważną instytucję, ktoś zastępuje bezpłciowym logo, jakich jest dziesiątki w internecie – pisze jeden z internautów.

Stworzono nawet internetową petycję skierowaną do władz uczelni o przywrócenie dotychczasowej identyfikacji wizualnej UR. W uzasadnieniu autorzy petycji podają argumenty przemawiające za powrotem do starego logo uczelni. Dodajmy, że w dotychczasowe logo był wpisany herb Rzeszowa.

- Nowe logo zaprezentowane na portalu internetowym w maju 2019 roku nie spełnia oczekiwań społeczności akademickiej. Wypowiedzi internautów (głównie studentów, pracowników i absolwentów UR), na portalu Facebook, wskazują, że nowy znak graficzny nie odzwierciedla wieloletniej tradycji Uniwersytetu Rzeszowskiego i bez dodatkowych wskazówek nie niesie żadnej treści. Jest przedmiotem kpin i żartów - brzmi treść petycji, którą można podpisać TUTAJ.

Zapytaliśmy rzecznika uczelni dr Macieja Ulitę jak władze Uniwersytetu odnoszą się do całej sytuacji. Według rzecznika nowy logotyp na razie będzie używany tylko i wyłącznie na profilach społecznościowych uczelni.

- Dyskusja na temat logo Uniwersytetu jest trochę przedwczesna, ponieważ to z czym mamy do czynienia, to tylko sygnet, który pojawił się w mediach społecznościowych Uniwersytetu. Zmiana logo jest oczywiście rozważana jako element zmian jakie będzie przechodzić uczelnia na skutek nowego prawa o szkolnictwie wyższym. Ostateczna decyzja zostanie podjęta 7 czerwca w dniu święta uczelni po dokładnej analizie tej kwestii - mówi nam rzecznik Uniwersytetu Rzeszowskiego dr Maciej Ulita.

Rzecznik Uniwersytetu wyjaśnił nam również, że sprawa stworzenia nowego loga jest związana z próbą odświeżenia wizerunku i wpisania się w preferencje grupy docelowej, do której kierowana jest oferta uczelni.

- Z racji, że żyjemy w takim czasie gdy media społecznościowe żądzą się swoimi prawami, każda instytucja dbająca o wizerunek próbuje znaleźć zloty środek czy znalezienie czegoś co zadowala społeczność akademicką, a z drugiej strony wpisuje się w estetykę tzw. pokolenia „C”, czyli osób urodzonych po 2000 roku - tłumaczy rzecznik UR.

Wokul

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4