Wniosek na Wisłokostradę gotowy, ale opóźni się inny ważny przetarg na drogi

KATEGORIA: INWESTYCJE / 18 lutego 2020

Wizualizacja Wisłokostrady
Fot. Mosty Katowice

Władze Rzeszowa złożyły wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dotyczący Wisłokostrady czyli drogi mającej połączyć al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą. Uważana przez ratusz za kluczową w kwestii odkorkowania centrum miasta w tym al. Piłsudskiego oraz wiaduktu Tarnobrzeskiego, inwestycja ma już przygotowany projekt realizacji.

- Mamy już oczywiście gotowy projekt inwestycji dotyczący Wisłokostrady i teraz wystąpiliśmy do wojewody podkarpackiego o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej - twierdzi Maciej Chłodnicki.

Jak tłumaczy rzecznik prezydenta Rzeszowa, realizacja Wisłokostrady jest częścią dużego projektu rozbudowy dróg w północno-wschodniej części Rzeszowa, na który składa się również inwestycja dotycząca przebudowy kilku ulic i skrzyżowań w śródmieściu Rzeszowa i w pierwszej kolejności realizowana będzie właśnie ta ostatnia inwestycja. Chodzi tu konkretnie o przebudowę układu komunikacyjnego ulic: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki.

Jak mówił nam końcem stycznia dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie Andrzej Świder, przetarg w tej sprawie miał zostać ogłoszony jeszcze w lutym. Miasto z tych planów się nie wycofuje, jednak do pozwolenia na realizację inwestycji złożono odwołania do wojewody podkarpackiego, co może opóźnić procedurę przetargową.

- Jesteśmy gotowi do ogłoszenia przetargu. Wiemy jednak, że w sprawie realizacji tej inwestycji skierowano odwołania do wojewody dotyczące warunków jej realizacji, co może całą sprawę opóźnić - twierdzi dyrektor Andrzej Świder.

Wracając do Wisłokostrady, przypomnijmy, że na razie istnieje jej pierwszy, jednojezdniowy 700-metrowy odcinek czyli ul. Dworaka łącząca skrzyżowanie ul. Lwowskiej z al. Rejtana z nowym targowiskiem. Kolejny odcinek nowej drogi, która ma na całej długości mieć dwie jezdnie i cztery pasy ruchu, będzie biegł wzdłuż Wisłoka, przejdzie wiaduktem nad linią kolejową i zakończy się na nowym rondzie w rejonie ul. Ciepłowniczej.

Następnymi etapami budowy Wisłokostrady ma być rozbudowa mostu Załęskiego oraz poszerzenie ul. gen. Stanisława Maczka do czterech pasów na odcinku od skrzyżowania z ul. Siemieńskiego do ul. Lubelskiej.

I właśnie te ostatnie inwestycje drogowe w północno-wschodniej części stolicy Podkarpacia mają być realizowane w pierwszej kolejności. Miasto planuje ogłoszenie przetargu na rozbudowę ul. gen. Maczka już w pierwszym kwartale br.

Koszt całości inwestycji drogowych w tym rejonie obejmujących przebudowę skrzyżowań, mostu oraz realizację Wisłokostrady szacowany jest na ponad 200 mln zł. Konieczne będzie zapewne sięgnięcie po środki unijne. Władze Rzeszowa zakładają realizację tych inwestycji do 2023 roku.

Wokul

Wizualizacja Wisłokostrady
Fot. Mosty Katowice

Wizualizacja Wisłokostrady
Fot. Mosty Katowice

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4