Przeciekający dach trybuny Stadionu Miejskiego. Jest przetarg na naprawę
KATEGORIA: INWESTYCJE / 13 stycznia 2019
Problem z przeciekaniem dachu trybuny wschodniej na Stadionie Miejskim przy ul. Hetmańskiej trwa właściwie od momentu jej powstania. Oficjalne oddanie przebudowanego stadionu odbyło się w maju 2012 r. W trakcie modernizacji obiektu powstała nowa trybuna na 4700 miejsc, przebudowano tor żużlowy, zmodernizowano też starą trybunę. Koszt przebudowy stadionu wyniósł 42 mln zł, w tym dofinansowanie z Unii Europejskiej stanowiło ponad 24 mln zł.
Jeszcze w tym samym, 2012 roku powołana przez ratusz komisja stwierdziła usterki w nowej trybunie: pęknięcia i ubytki w betonowej konstrukcji, zapadającą się kostkę brukową czy niewielkie dziury w poszyciu dachu. Usterki były usuwane w ramach gwarancji.
Rok później dach znowu przeciekał. Tym razem zawiniła wichura, która w sierpniu 2013 r. dokonała zniszczeń na stadionie, w tym zerwała 14 płyt z dachu trybuny. Uszkodzenia naprawiono. W 2017 r. po raz kolejny okazało się, że dach trybuny przecieka. Według ustaleń zleconych wówczas przez miasto przyczyną tych usterek były z kolei silne wiatry.
Obecnie zdecydowano o przeprowadzeniu bardziej kompleksowej naprawy obejmującej szerszy zakres prac. W czwartek (10 stycznia) miejscy urzędnicy ogłosili przetarg na „roboty budowlane polegające na naprawie dachu oraz uszczelnieniu dylatacji na Trybunie Wschodniej Stadionu Miejskiego w Rzeszowie”. Prace mają na zawsze załatwić sprawę przeciekającego dachu.
Według specyfikacji przetargu przedmiot zamówienia obejmuje: naprawę dachu polegającą na uzupełnieniu płyt poliwęglanowych lub wymianie elementów uszkodzonych wraz z niezbędnymi obróbkami w ilości ok. 160 m kw., uzupełnieniu obróbek blacharskich lub wymianie elementów uszkodzonych w ilości ok. 600 m kw., uzupełnieniu lub wymianie membrany dachowej w ilości ok. 946 m kw., wymianie uszkodzonych wpustów dachowych w ilości ok. 24 szt., wymianę i uzupełnienie ubytków uszczelnienia dylatacji i połączeń elementów betonowych elastycznym materiałem uszczelniającym na bazie poliuretanu o wysokiej odporności mechanicznej i termicznej do stosowania na zewnątrz w ilości ok. 300 metrów bieżących oraz roboty towarzyszące.
Zwycięzca przetargu będzie musiał wykonać roboty w terminie do 150 dni od podpisania umowy. To najdłuższy możliwy termin. Premiowane będzie wykonanie prac w krótszym czasie. Najkrótszy i najwyżej punktowany termin realizacji zamówienia to 122 dni od podpisania umowy. Termin składania ofert wyznaczono na 25 stycznia.
Tomasz Wrzesiński