Działa już przejazd przy ul. Konopnickiej. A kiedy prace przy ul. Batorego?

KATEGORIA: INWESTYCJE / 16 lipca 2019

Fot. Tomasz Wrzesiński

- Przejazd kolejowy przy ul. Konopnickiej bez specjalnego rozgłosu już został otwarty po remoncie - zauważa pan Andrzej z Rzeszowa, nasz Czytelnik. - Mamy jednak połowę lipca i nadal nie rozpoczęły się zapowiadane prace przy wiadukcie kolejowym w ciągu ul. Batorego, pod którym ma być zamknięty przejazd. Kiedy się one rozpoczną? - - pyta.

Faktycznie, już od początku lipca ponownie został oddany do użytku przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Konopnickiej. Przez ostatnie lata jego stan był fatalny i stanowił zmorę dla kierowców. W czasie remontu, który trwał blisko rok wymieniono nawierzchnię, pojawiły się nowe urządzenia wpływające na bezpieczeństwo na przejeździe, ogrodzenie, wyremontowano też nawierzchnię na dojazdach do przejazdu i chodniki dla pieszych.

Remont przejazdu przy ul. Konopnickiej jest częścią prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe od 2018 r. przebudowy stacji kolejowej Rzeszów Główny. Obecnie prace w ramach inwestycji o wartości 205 mln zł prowadzone są w centralnej części stacji, w rejonie dworca. Mają objąć również wspomnianą przebudowę wiaduktu przy ul. Batorego.

Według wcześniejszych zapowiedzi przejazd pod wiaduktem w ciągu ul. Batorego, Żółkiewskiego i Siemieńskiego ma być na czas prac zamknięty. Roboty mają potrwać ok. 13 miesięcy. Szczegóły zmian w organizacji ruchu i objazdów nadal nie zostały jeszcze podane. Jak podawał już ZTM, planowano, że miejskie autobusy linii 5, 9, 12, 29, 59 oraz N1 poruszające się obecnie ul. Batorego na czas przebudowy zostaną skierowane na al. Piłsudskiego. Mają jechać przez plac Wolności, następnie ul. Marszałkowską i Lubelską w ul. Maczka do ul. Siemieńskiego i dalej bez zmian. Zapewne podobna droga objazdu będzie dotyczyć wszystkich kierowców. Kiedy rozpoczną się zatem prace?

- Wciąż trwają przygotowania do tej części inwestycji - słyszymy w PKP PLK. - Dążymy do tego, żeby najpierw wykonać jak najwięcej tych prac, które nie wymagają zamknięcia samego przejazdu pod wiaduktem.

Możliwe więc, że zamknięcie możliwości przejazdu pod wąskim i niskim wiaduktem nieznacznie się opóźni. Według deklaracji PKP PLK nie ma jednak obaw, iż przebudowa konstrukcji nie rozpocznie się w najbliższym czasie, tak jak zapowiadano.

Red.

Fot. Tomasz Wrzesiński

Fot. Tomasz Wrzesiński

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4