Stacja Rzeszów Główny: powstało nowe zejście z kładki na peron nr 3

KATEGORIA: KOMUNIKACJA / 15 sierpnia 2019

Od widocznego zejścia z kładki, które do niedawna było wykorzystywane tylko przez pracowników kolei do rejonu ul. Kochanowskiego prowadzi specjalnie przygotowane przejście w poziomie terenu. Teraz powstało jeszcze dodatkowo bezpośrednie zejście z kładki na peron nr 3.
Fot. Paweł Bialic

Trwa przebudowa stacji kolejowej Rzeszów Główny. Ta skomplikowana pod względem logistycznym operacja oznacza niedogodności dla podróżnych. Do niedawna dojście na czynny peron nr 3 (perony nr 1 i 2 są w tej chwili przebudowywane) było możliwe tylko poprzez zejście z kładki na peron nr 2, a następnie ogrodzonym przejściem prowadzące do końca peronu nr 2 i dalej przez tory aż do peronu nr 3. Przypomnijmy, że dotychczasowe przejście podziemne zostało zamknięte. Zastąpi je nowy tunel położony bardziej na zachód od starego. Dlatego dla wielu pasażerów konieczność pokonania z bagażami wydłużonego dojścia na peron nr 3 to dość poważne wyzwanie.

Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., które prowadzą tę inwestycję, dla podróżnych wprowadzono właśnie kolejne ułatwienia na czas przebudowy stacji.

- Od poniedziałku na stacji Rzeszów Główny dodatkowe schody zapewniają zejście z kładki nad torami, bezpośrednio na peron nr 3. To około 400 m krótsza droga niż ta, która przebiegała peronem nr 2 - wyjaśnia Dorota Szalacha z PKP PLK.

Wcześniej zdemontowano dwa przęsła kładki nad torami łączącej plac Dworcowy z ul. Kochanowskiego. Aktualnie od zejścia z kładki, które do niedawna było wykorzystywane tylko przez pracowników kolei do rejonu ul. Kochanowskiego prowadzi specjalnie przygotowane przejście w poziomie terenu.

Jedno ze zdemontowanych przęseł znajdzie się nad rzeką Strug na połączeniu ulicy Miłosza i Doliny Strugu, a drugie połączy brzegi Strugu w ciągu ulicy Jachowicza, Podmiejskiej i Koło. Używane nadal trzy pozostałe przęsła będą zdemontowane dopiero po zbudowaniu nowego tunelu. Docelowo mają trafić w rejon stacji kolejowej Rzeszów Staroniwa na połączeniu ulic Pułaskiego i Wyspiańskiego.

Przebudowa stacji Rzeszów Główny obejmuje budowę nowych peronów z windami i schodami ruchomymi oraz wspomnianego nowego przejścia podziemnego. Na stacji pojawią się nowe wiaty, tablice informacyjne oraz oznakowanie. Stacja będzie też dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Przebudowę peronów nr 1 i 2 rozpoczęto w czerwcu. Prace na stacji obejmują również tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- Na czas prac zapewniono komunikację podróżnym i mieszkańcom poprzez zastępcze przejścia. Są informacje i schematy z organizacją ruchu - przypomina Dorota Szalacha.

Inwestycja o wartości 205 mln zł ma zakończyć się w 2021 r. Jej częścią będzie też przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Batorego. Już od 2 września w związku z jego zamknięciem zmieni się organizacja ruchu w tym rejonie o czym informowaliśmy TUTAJ.

Red.

Dwa zdemontowane przęsła kładki.
Fot. Paweł Bialic

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4