Rusza rezerwacja wizyt w Internecie w wydziale komunikacji starostwa

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 12 lipca 2020

Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie mieści się w budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Grunwaldzkiej 15
Fot. Archiwum portalu CzytajRzeszów.pl

- Koniec ze staniem w niepotrzebnych kolejkach! – twierdzą przedstawiciele powiatu rzeszowskiego. Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie od poniedziałku, 13 lipca wprowadza system internetowej rezerwacji wizyt, dzięki czemu interesanci będą teraz obsługiwani szybciej i sprawniej.

W ostatnim czasie przed wydziałem komunikacji starostwa, który obsługuje mieszkańców z terenu podrzeszowskich gmin ustawiały się spore kolejki. Wpływ na to miała epidemia koronawirusa oraz zwiększenie się liczby klientów.

- Do tej pory petent, który np. chciał zarejestrować pojazd, musiał zmierzyć się z pewnymi barierami, bo - mimo starań pracowników starostwa - system miał ograniczone możliwości techniczne. Tymczasem, gwałtownie zaczęła wzrastać liczba samochodów, które należy odnotować w ewidencji i tym samym gwałtownie zaczęły wydłużać się kolejki w urzędzie - wyjaśniają przedstawiciele starostwa.

Ponadto, od tego roku odgórnie wprowadzono „instytucję zbycia i nabycia pojazdów”, która nakłada zarówno na sprzedającego, jak i kupującego pojazd obowiązek zgłoszenia tego faktu w urzędzie. Zadań realizowanych przez wydział komunikacji zaczęło zatem przybywać.

Wprowadzony system biletowania był wprawdzie przydatny, ale okazało się jednak, że to nie rozwiązało wszystkich problemów.

- Jedni i tak musieli czekać w kolejce, co w dobie obostrzeń związanych z pandemią było rozwiązaniem niewystarczającym. Inni odchodzili „z kwitkiem”, bo akurat skończył się limit przyjęć w danym dniu. A takie limity są konieczne, bo wystarczy dodać, że tylko w miesiącu czerwcu br. liczba spraw, którymi zajmowaliśmy się, wyniosła ok. 4 tysiące. Czyli, dziennie obsługiwaliśmy ponad 200 osób – mówi Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.

Janusz Haluk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Dróg i Transportu Starostwa Powiatowego w Rzeszowie.
Fot. Powiat Rzeszowski

Dyrektor Haluk wyjaśnia, że po wprowadzeniu internetowej rezerwacji sytuacja zmieni się diametralnie, ponieważ petent będzie odtąd umawiany na konkretny dzień i godzinę. Wstępnie zakłada się, że na wizytę, podczas której będzie można załatwić wszystkie sprawy związane z rejestracją pojazdów i prawem jazdy, zainteresowany będzie czekał (w zależności od kolejki) maksymalnie do 14 dni. Rezerwacji terminu można dokonać internetowo (adres strony: http://kolejka.powiat.rzeszow.pl/#/group ), telefonicznie pod numerem 17 867 18 07 oraz osobiście w Biurze Obsługi Klienta mieszczącym się na parterze budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Grunwaldzkiej 15.

Z takiego rozwiązania zadowolony jest także Józef Jodłowski, starosta rzeszowski.

- Każde skuteczne rozwiązanie usprawniające działania służb powiatowych jest dla nas wyjątkowo ważne, ponieważ zależy nam, aby mieszkańcy Powiatu Rzeszowskiego obsługiwani byli tak, jak na to zasługują, czyli: sprawnie i profesjonalnie. Dodać należy, że nie wykluczamy kolejnych usprawnień w wydziale komunikacji, które będą praktyczne i przydatne – mówi starosta powiatu rzeszowskiego.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4