ZUS: Gminy samodzielnie pozyskują dane potrzebne do dodatków osłonowych
KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 11 stycznia 2022
Osoby zainteresowane dodatkami osłonowymi, które przyznają gminy, nie muszą występować do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o zaświadczenie dotyczące otrzymywanych świadczeń. Gminy mają obowiązek samodzielnie pozyskiwać dane niezbędne do ustalenia dochodu w celu rozpatrzenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego.
- Wszystkie dane niezbędne do ustalenia dochodu w celu rozpatrzenia wniosku o wypłatę dodatku osłonowego,
gminy mają obowiązek pozyskać samodzielnie, drogą elektroniczną, za pośrednictwem odpowiednich usług dostępnych w systemach informatycznych – przypomina Ministerstwo Klimatu i Środowiska.
Dlatego osoby, które są zainteresowane dodatkami osłonowymi, nie muszą uzyskiwać zaświadczenia dotyczącego świadczeń wypłacanych im przez ZUS.
- Wnioski o dodatek osłonowy należy składać w urzędzie gminy właściwym ze względu na swoje miejsce zamieszkania - dodaje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim.
Dodatek osłonowy został wprowadzony w ramach Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej, aby zrekompensować wzrost kosztów energii elektrycznej, cen gazu i żywności.
O szczegółach dotyczących dodatków osłonowych pisaliśmy TUTAJ.
Red.