Polski Ład. Ruszyły dyżury w urzędach skarbowych oraz specjalny portal

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 11 stycznia 2022

Fot. KAS

Od wtorku 11 stycznia w urzędach skarbowych uruchomiono dyżury podatkowe o Polskim Ładzie.

W dni robocze, w godzinach od 8.00 do 19.00 pracownicy urzędów skarbowych będą udzielać informacji o nowych rozwiązaniach podatkowych zawartych w Polskim Ładzie.

- Informację będzie można uzyskać w urzędzie skarbowym osobiście lub kontaktując się telefonicznie - mówi asp. Edyta Chabowska, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie.

Dane teleadresowe urzędów dostępne są na stronie internetowej Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie www. podkarpackie.kas.gov.pl w zakładce Urzędy Skarbowe.

Od 11 stycznia można też umówić się na wizytę w urzędzie skarbowym dotyczącą zmian podatkowych wprowadzonych Polskim Ładem, korzystając z usługi rezerwacji na stronie wizyta.podatki.gov.pl.

Osoby zainteresowane zmianami podatkowymi wprowadzonymi pakietem Polski Ład mogą korzystać również z pomocy konsultantów Krajowej Informacji Skarbowej (KIS). Dzwoniąc na infolinię Krajowej Informacji Skarbowej pod nr 22 330 03 30 (z tel. komórkowych) lub 801 055 055 (z tel. stacjonarnych) należy wybrać numer 8.

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zaprasza też do korzystania z kolejnych przewodników internetowych.

- Skierowane są one do podatników i pracodawców i dotyczą preferencji podatkowej dla klasy średniej - wyjaśnia Chabowska.

Ulga dla klasy średniej polega na odliczeniu od dochodu kwoty, która jest ustalana indywidualnie w oparciu o wysokość uzyskanych przychodów.

Z ulgi może skorzystać każdy, kto uzyskał przychody z pracy na etacie (umowa o pracę, stosunek służbowy, praca nakładcza, spółdzielczy stosunek pracy) oraz z działalności gospodarczej opodatkowane według skali podatkowej w łącznej wysokości od 68 412 zł do 133 692 zł rocznie.

Więcej informacji TUTAJ.

KAS zaprasza również do odwiedzenia portalu wiecejwportfelach.gov.pl. Najważniejsze informacje znajdą tam dla siebie zarówno pracownicy, pracodawcy, seniorzy jak i przedsiębiorcy. Jest też zakładka dotycząca wsparcia dla rodzin.

- Przygotowaliśmy również dział „pytania i odpowiedzi” (Q&A), w którym są odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania na temat reformy podatkowej - informuje Edyta Chabowska. Dostępny jest tutaj: „pytania i odpowiedzi” (Q&A).

Sekcja ta jest na bieżąco aktualizowana.

Na portalu wiecejwportfelach.gov.pl znajdują się też m.in. przykładowe wyliczenia dotyczące korzyści finansowych, a dzięki kalkulatorowi miesięcznego wynagrodzenia każdy pracownik może wyliczyć swoją miesięczną pensję „na rękę”.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4