Poznaliśmy oferty na realizację dwóch odcinków drogi S19 na Podkarpaciu

KATEGORIA: INWESTYCJE / 2 marca 2021

Fot. GDDKiA

Rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował we wtorek (2 marca) o otwarciu ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S19: Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla. Łącznie wpłynęło dwadzieścia ofert.

Postępowanie przetargowe dotyczy zaprojektowania i budowy drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Dukla z podziałem na dwie części:

- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Iskrzynia (z węzłem) do węzła Miejsce Piastowe (z węzłem) o długości 10,3 km,

- zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) o długości 10,1 km.

- Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: cena (60 proc.) i kryteria pozacenowe (40 proc.) czyli przedłużenie okresu gwarancji jakości na ekrany akustyczne wraz z ich posadowieniem, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.) - wyjaśnia Joanna Rarus, rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Rzeszowie.

Fot. GDDKiA

W przypadku odcinka drogi S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe najniższą ofertę na kwotę 365 074 863,33 zł złożyło konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. – lider i Aldesa Construcciones S.A. – partner. Na realizację tej inwestycji GDDKiA przewidziała kwotę 579 978 658,40 zł. 

Pozostałe oferty:  392 429 332,78 zł, Budimex S.A.; 400 462 419,59 zł, Strabag Sp. z o.o.; 424 584 147,57 zł Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – lider i Metrostav Infrastructure a.s.; 440 034 039,89 zł Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. – lider i Acciona Construccion S.A. – partner; 444 189 900,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi; 448 230 000,00 zł, konsorcjum: Mirbud S.A. – lider i Kobylarnia S.A. – partner; 452 564 092,00 zł, Mota- Engil Central Europe S.A.; 456 745 864,98 zł, Polaqua Sp. z o.o.; 461 051 689,23 zł, konsorcjum: Polbud –Pomorze Sp. z o.o. – lider, MPDiM Sp. z o.o. i Intop Warszawa Sp. z o.o.; 503 485 352,41 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o.

Odcinek będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie:

W przypadku odcinka drogi S19 Miejsce Piastowe – Dukla najniższą ofertę na kwotę 478 907 636,94 zł złożyła spółka Strabag Sp. z o.o. Na realizację tej inwestycji GDDKiA przewidziała kwotę 704 621 111,18 zł. 

Pozostałe oferty:  486 437 226,61 zł, Budimex S.A.; 508 005 554,88 zł, Polaqua Sp. z o.o.; 524 668 800,00 zł, Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi; 546 447 562,59 zł, konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. – lider i Acciona Construccion S.A. – partner; 554 375 223,25 zł, Konsorcjum: Metrostav Polska S.A. – lider i Metrostav Infrastructure a.s.; 568 014 000,00 zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp z.o.o.; 573 515 409,00 zł, Mota- Engil Central Europe S.A.; 586 710 000,00 zł, Konsorcjum: Mirbud S.A. – lider i Kobylarnia S.A. – partner.

Odcinek będzie miał długość 10,09 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Równe kat. I (po obu stronach drogi), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna.

Wizualizację tego odcinka S19 można zobaczyć na filmie:

- Zakładamy, że umowy na realizację, w przypadku braku odwołań, zostaną podpisane w III kwartale br. Wykonawcy na roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie będą mieć 36 miesięcy. Ponadto wymaganiem inwestora jest złożenie wniosku o uzyskanie ZRID w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy (tzw. kamień milowy) - informuje Joanna Rarus.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4