Problem z budową kładek rowerowych. Przetarg znowu do powtórki

KATEGORIA: INWESTYCJE / 10 lutego 2020

Wizualizacja kładki przy „tęczowym” moście Narutowicza. Ma ona powstać na biegnącym obok ciepłociągu i mieć podobną jak most kolorystykę
Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa/Projekt Promost Consulting

Zgodnie z przewidywaniami miejscy urzędnicy unieważnili przetarg na budowę kładek rowerowych przy trzech rzeszowskich mostach, o którym pisaliśmy TUTAJ. O unieważnieniu przetargu zdecydowała tym razem formalnie nie tyle za wysoka cena co względy prawne.

W przetargu wpłynęła jedna oferta (na wszystkie trzy kładki) złożona na elektronicznej platformie ePUAP, ale urzędnikom nie udało się jej rozszyfrować w dniu składania ofert. Usterkę udało się usunąć i ofertę otworzono dzień później. To jednak stanowi naruszenie prawa, bo oferty muszą być otwierane w dniu ich złożenia. Stąd z powodu wady systemu informatycznego konieczne stało się unieważnienie przetargu.

Przypomnijmy, że ofertę na budowę przepraw rowerowych przy mostach: Narutowicza, Karpackim i Lwowskim złożyła spółka Intop Tarnobrzeg. Jej propozycja przekroczyła jednak budżet miasta w przypadku kładek przy moście Narutowicza i moście Karpackim. Firma wyceniła prace przy tych przeprawach na ponad 4,25 mln zł i 4,66 mln zł, a miasto przewidziało znacznie mniej – odpowiednio 2,15 mln zł i 3,25 mln zł. Tylko odnośnie kładki przy moście Lwowskim oferta tarnobrzeskiej spółki zmieściła się w budżecie miasta. Firma zaproponowała 2,95 mln zł, a miasto zarezerwowało na ten cel 3,04 mln zł.

Wcześniej ratusz ogłaszał przetarg na budowę jedynie kładki przy moście Narutowicza, jednak dwukrotnie prowadzone postępowanie kończyło się fiaskiem. Najtańsza z ofert wyniosła ok. 4,5 mln zł, natomiast miasto założyło kwotę nieco ponad 2 mln zł. W ostatnim przetargu postępowaniem objęto już wszystkie trzy kładki. To ważne, bo wszystkie mają powstać w ramach jednego projektu „Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie” realizowanego z unijnym dofinansowaniem.

Kładki przy moście Lwowskim i Karpackim mają być zbudowane od podstaw, natomiast ta przy moście Narutowicza miałaby przebiegać po istniejącej konstrukcji ciepłociągu.

Teraz przetarg ma być ogłoszony po raz kolejny. Prawdopodobnie nie zmieni się termin zakończenia inwestycji wyznaczony w ostatnim postępowaniu na sierpień 2021 r.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4