Dodatkowe pasy ruchu na kilku skrzyżowaniach. PiS złożył projekt uchwały

KATEGORIA: KOMUNIKACJA / 23 stycznia 2019

Skrzyżowanie ul. Robotniczej z al. Sikorskiego. Zgodnie z projektem uchwały autorstwa radnych PiS, w tym miejscu miałby powstać dodatkowy pas do skrętu w prawo wraz z dodatkowym pasem włączenia się do ruchu na al. Sikorskiego
Fot. Google Maps

Radni PiS chcą, by na kilku rzeszowskich skrzyżowaniach powstały dodatkowe pasy do skrętu w prawo, a także dodatkowe pasy włączenia się do ruchu. Na najbliższą sesję Rady Miasta (wtorek, 29 stycznia) trafił projekt uchwały w tej sprawie zgłoszony w imieniu klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości przez jego przewodniczącego Marcina Fijołka.

Projekt uchwały „w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Rzeszowa w zakresie rozbudowy wskazanych skrzyżowań o dodatkowe pasy ruchu” wylicza skrzyżowania, na których miałyby powstać wspomniane pasy ruchu. Chodzi o pas do skrętu w prawo na skrzyżowaniu ul. Robotniczej z al. Sikorskiego wraz z dodatkowym pasem włączenia się do ruchu na al. Sikorskiego oraz wykonanie dodatkowych pasów włączenia się do ruchu: na al. Armii Krajowej z pasa do skrętu w prawo od al. Sikorskiego, na al. Batalionów Chłopskich z pasa do skrętu w prawo od ul. Staroniwskiej, na al. Wincentego Witosa z pasa do skrętu w prawo od ul. Krakowskiej, na al. Armii Krajowej z pasa do skrętu w prawo od ul. Paderewskiego, na ul. Warszawskiej z pasa do skrętu w prawo od ul. Staromiejskiej.

Według uzasadnienia uchwały przygotowanego przez wnioskodawców rozbudowa istniejących skrzyżowań „to krok w kierunku usprawnienia organizacji ruchu w mieście”. Wskazane działania powinny mieć według radnych PiS korzystny wpływ na poprawę płynności poruszania się w niektórych rejonach miasta oraz wzrost bezpieczeństwa poruszania się po rzeszowskich ulicach.

- Naszym celem było zwrócenie uwagi władz miasta i prezydenta na potrzebę zmodernizowania niektórych skrzyżowań w mieście, mając na uwadze optymalizację organizacji ruchu i w konsekwencji zmniejszenie korków - wyjaśnia radny Marcin Fijołek, przewodniczący klubu PiS. - Kolejne skrzyżowania powinny ulegać poprawie, stąd nasza propozycja budowy dodatkowych prawoskrętów albo pasów do włączenia się do ruchu po skręcie z prawoskrętu. O ile na niektórych skrzyżowaniach są oddzielne pasy do skrętu w prawo, to już brakuje tam pasów do włączenia się do ruchu. Wówczas prawoskręt nie za bardzo spełnia swoją funkcję, bo samochód oczekując na skręt i tak stoi na światłach. Tymczasem jest możliwość spowodowania, że ruch będzie bardziej płynny. To jest podstawowe zadanie tego projektu.

Jak podkreśla Marcin Fijołek, projekt uchwały nie ma żadnego kontekstu politycznego, a jego celem tylko i wyłącznie jest chęć poprawy życia mieszkańców w mieście i sprawienia by poruszanie się po Rzeszowie było bardziej komfortowe.

- Nie ma żadnych powodów, dla których ktokolwiek miałby nie poprzeć tej uchwały. Ona ma charakter kierunkowy. Uważam, że brak poparcia będzie kompletnie niezrozumiały - podkreśla przewodniczący klubu PiS.

Jakie byłyby koszty proponowanej przebudowy skrzyżowań? Wnioskodawcy ich nie szacowali, ale jak mówi Fijołek, uchwala jest po to, by prezydent mógł pracować nad tym zadaniem. Zdaniem radnego, koszty postulowanej w projekcie uchwały przebudowy skrzyżowań nie są tak duże, by uniemożliwiały realizację tego zadania już w tym roku. - Można ewentualnie starać się rozłożyć ją w ciągu dwóch lat - dodaje Marcin Fijołek.

Krzysztof Kuchta

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4