Akademia Aeropolis. Sztuczna inteligencja wkroczyła do marketingu
KATEGORIA: GOSPODARKA / 5 listopada 2025
Jakie są najnowsze trendy w marketingu, jak zmieniła go sztuczna inteligencja? Tego można było dowiedzieć się podczas wydarzenia Akademia Aeropolis Digital Marketing, które w środę 5 listopada odbyło się w podrzeszowskiej Jasionce.
Akademia Aeropolis Digital Marketing
Akademia Aeropolis to cykl bezpłatnych wydarzeń skierowanych głównie do przedsiębiorców, a także osób zainteresowanych tematyką biznesu, marketingu czy innowacji. Projekt realizowany jest z inicjatywy Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego we współpracy z Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym Aeropolis.
W środę 5 listopada odbyło się kolejne wydarzenie z cyklu Akademia Aeropolis. Tym razem dotyczyło ono digital marketingu, czyli wszystkich form promowania swojej firmy czy marki w internecie. Do siedziby PPNT Aeropolis w Jasionce zjechali eksperci z całej Polski, których zadaniem było opowiedzieć jak w dzisiejszych czasach wygląda skuteczny marketing.
- Akademia Aeropolis to takie miejsce, w którym próbujemy wyjaśniać rzeczywistość, w której musimy mierzyć się z różnymi trudnościami, które się dzieją. A dzieje się w tej materii sporo. Digital marketing to duży temat, w tym wszystkim nie zabraknie dyskusji o sztucznej inteligencji, która jest wszechobecna - mówił podczas otwarcia imprezy prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego Mariusz Bednarz, który podkreślał, że lista prelegentów na wydarzeniu robi wrażenie.
- To są ludzie, którzy naprawdę sporo wiedzą, sporo przeszli w swojej życiowej drodze i mają sporo do powiedzenia - dodawał prezes RARR.
AI w marketingu
Tematem, który przewijał się w sporej części wystąpień i dyskusji była oczywiście wspomniana sztuczna inteligencja. Współorganizatorem Akademii Aeoropolis Digital Marketing była firma FastTony, która specjalizuje się we wspieraniu firm przy tworzeniu reklam, postów w mediach społecznościowych, kampanii online, wykorzystując AI. Z jej rozwiązań korzystają firmy ze 130 krajów.
Założyciel i prezes FastTony Daniel Kędzierski podczas Akademii Aeropolis tłumaczył jak umiejętne wykorzystanie AI może zastąpić w firmie agencję reklamową.
- Ci przedsiębiorcy, którzy będą wykorzystywać AI zabiorą klientów tym, którzy tego nie zrobią. Nie dlatego że AI to zrobi za nich, tylko dlatego że koszty pracownicze będą tak wysokie, że te firmy, które będą prowadzić swój marketing w starym stylu po prostu znikną, bo nie będzie ich na to stać - podkreślał Daniel Kędzierski.
AI działa całą dobę
Prezes FastTony podkreślał, że stary model realizowania kampanii online jest już nieefektywny przede wszystkim na wysokie koszty oraz czynnik ludzki.
- Ludzie nie mają czasu, mają swoje aspiracje, mają urlopy, święta i to nigdy się nie dzieje. Zawsze tak będzie. Jedynym sposobem jest wyposażenie swoją organizację w narzędzia, które będą to robić całą dobę przez 7 dni w tygodni - zaznaczał Kędzierski.
Daniel Kędzierski zalecał wdrażanie w swojej działalności marketingowej agentów AI, czyli programów czy systemów, które samodzielnie są w stanie wykonywać konkretne zadania. Jak podkreślał nie wymaga to specjalistycznej wiedzy technicznej. Do tego sztuczna inteligencja pozwala uzyskać lepsze wyniki dzięki precyzji i szybkości. To w konsekwencji pozwala skalować swój biznes bez podnoszenia kosztów.
Na scenie Akademii Aeropolis wystąpił również dr Maciej Chrzanowski, który opowiadał czym jest framework thinking i dlaczego ma kluczowe znaczenie w komunikacji z AI, jak wykorzystać techniki inżynierii społecznej w tworzeniu treści sprzedażowych i jakie potencjalne zagrożenia wiążą się z informatyką afektywną. Anita Gac SEO Specialist, TVN Warner Bros. Discovery mówiła o AI w copywritingu SEO, zaradzając uczestnikom jak pisać treści, które lubią ludzie i algorytmy.
Wystąpienia ekspertów podczas środowej Akademii Aeropolis wskazywały jak AI i nowe technologie wpłynęły na marketing. Prelegenci dzielili się praktycznymi sposobami na automatyzację, tworzenie skutecznych treści i sprzedaż online.
Wokul
Zdjęcia: Mateusz Ficek