Jak powiat rzeszowski radzi sobie z pandemią? „Pomagamy mieszkańcom”

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 19 listopada 2020

- Postaramy się zrobić wszystko, aby obostrzenia związane z pandemią były jak najmniej uciążliwe dla interesantów, a równocześnie maksymalnie zapewniały bezpieczeństwo pracowników - mówi Józef Jodłowski, starosta rzeszowski
Fot. Starostwo Powiatowe w Rzeszowie

- Mimo wszechobecnej pandemii jednostki Starostwa Powiatowego w Rzeszowie obsługują interesantów sprawnie i – na ile to możliwe – szybko. To efekt wdrożenia w urzędzie rozwiązań, które bezpiecznie i skutecznie pomagają mieszkańcom regionu w załatwieniu swojej sprawy - zapewniają przedstawiciele powiatu rzeszowskiego.

- Oczywiste i nieuniknione jest wdrożenie pewnych obostrzeń i ograniczeń w zakresie funkcjonowania naszego urzędu, ale też postaramy się zrobić wszystko, aby te obostrzenia były jak najmniej uciążliwe dla interesantów a równocześnie maksymalnie zapewniały bezpieczeństwo pracowników. Ta obietnica nie jest bez pokrycia, bo już teraz podjęliśmy działania, które pomogą naszym mieszkańcom w walce z wirusem - mówi Józef Jodłowski, starosta rzeszowski.

„Pomagamy mieszkańcom”

Na wizytę w urzędzie można umówić się telefonicznie lub poprzez e-mail po wcześniejszym zgłoszeniu wizyty. Na przykład: Wydział Komunikacji, Dróg i Transportu (m.in. wydawanie praw jazdy i tablic rejestracyjnych) już od kilku miesięcy działa w systemie elektronicznej rezerwacji wizyt. Takie rozwiązanie zlikwidowało kolejki i w znacznym stopniu zmniejszyło ryzyko zarażenia wirusem.

Starostwo podjęło też decyzję o tym, aby w wydziałach, w których nie ma potrzeby bezpośredniej obsługi klienta, praca była wykonywana zdalnie. Będzie m.in. dodatkowy zakup komputerów do pracy zdalnej dla pracowników starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu rzeszowskiego.

- Ale, szczególnie ważne dla nas jest, aby w tym, trudnym czasie, zadbać o naszych najmłodszych podopiecznych, z rodzin zastępczych, którzy szczególnie teraz potrzebują wsparcia z zakresu m. in. edukacji. Dlatego, podjęliśmy decyzję o zakupie dodatkowo 81 laptopów potrzebnych do nauki zdalnej – mówi starosta Józef Jodłowski.

Nowe, dodatkowe laptopy trafią m.in. do Domu Opatrzności dla Dzieci i Młodzieży w Łące, Domu dla Dzieci i Młodzieży „Nadzieja” w Łące i Domu dla Dzieci i Młodzieży „Przystań” w Tyczynie.

„Aby nasi petenci czuli się bezpiecznie”

Oprócz tego rodzaju działań Starostwo wdrożyło standardowe środki bezpieczeństwa typu: wyposażenie pracowników w środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, rękawiczki, środki dezynfekujące). Zamontowano także przegrody oddzielające interesantów od pracowników, dzięki czemu petenci będą bardziej bezpieczni.

Dostępne są również pojemniki – wrzutnie na listy, które zlokalizowane są w wiatrołapie przy wejściu do budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie od strony Ogrodów Bernardyńskich.

Wykaz telefonów kontaktowych i adresów e-mail do poszczególnych komórek organizacyjnych:

Sprawy z zakresu Wydziału Komunikacji Dróg i Transportu - LINK.

W sprawach dotyczących wydawania praw jazdy i dowodów rejestracyjnych https://www.esp.pwpw.pl/

W pozostałych sprawach Elektroniczna skrzynka podawcza: http://www.epuap.gov.pl, adres skrytki na platformie epuap: /StarostwoRzeszow/skrytka lub /StarostwoRzeszow/SkrytkaESP

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4