W Rzeszowie „Mobilny Urzędnik” dojedzie do domu i pomoże w sprawie

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 18 maja 2022

Na zdjęciu pani Eugenia, mieszkanka Rzeszowa, którą odwiedził „Mobilny Urzędnik”
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Kolejni mieszkańcy Rzeszowa korzystają już z możliwości załatwienia spraw urzędowych u siebie w domu. Pozwala na to usługa „Mobilny Urzędnik”, którą niedawno uruchomił Urząd Miasta Rzeszowa.

Dzięki usłudze „Mobilny Urzędnik” obsługa spraw urzędowych na terenie Rzeszowa odbywa się w miejscu zamieszkania potrzebującej osoby.

- Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga urzędnik dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie (wszelkie dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury mieszkaniec powinien zgromadzić samodzielnie) - wyjaśnia Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Taka pomoc jest skierowana do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, głównie seniorów oraz osób, które z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się i nie mogą samodzielnie dotrzeć do urzędu.

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Potrzebę załatwienia sprawy w ten sposób można zgłosić na dwa sposoby:

- telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer tel. 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, czy opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30.

- za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl

- W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa oraz podać swoje dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu. Tą drogą załatwiane są różne sprawy, od złożenia wniosku i wydania Ogólnopolskiej Karty Seniora, przez pomoc dla przedsiębiorców, po kwestie dotyczące wymiany i wydawania dowodu osobistego - informuje Gubernat.

Zgłoszenia do „Mobilnego Urzędnika” są realizowane w środy i czwartki w godzinach od 9 do 14. Urzędnicy spotykają się z mieszkańcem w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. Obsługa mieszkańców w ten sposób jest bezpłatna.

Z usługi „Mobilnego Urzędnika” w Urzędzie Miasta Rzeszowa korzystają mieszkańcy głównie w zakresie spraw związanych z wymianą dowodu osobistego.

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

- Ostatnio realizowaliśmy także zgłoszenie dotyczące złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi. Odwiedziliśmy panią Eugenię, której stan zdrowia nie pozwala na wizytę w urzędzie. „Mobilny Urzędnik” odpowiedział na jej pytania, pomógł wypełnić niezbędne formularze, a następnie złożył je w urzędzie - mówi Bartosz Gubernat.

Red.

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4