Dyżur telefoniczny ZUS: PUE dla płatników składek, aplikacja mZUS, mLegitymacja
KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 31 stycznia 2023
Zakład Ubezpieczeń Społecznych zaprasza 1 lutego na dyżur telefoniczny na temat Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, aplikacji mZUS oraz mLegitymacji.
Podczas dyżuru będzie można uzyskać informacje na temat:
- PUE dla płatników składek
Od 1 stycznia 2023 roku każdy, kto jest płatnikiem składek, ma obowiązek posiadania aktywnego profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Konto na PUE ZUS umożliwia załatwienie większości spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi
w dowolnym miejscu i czasie.
Ekspert odpowie na pytania, m.in. jak założyć konto PUE ZUS, jak przeglądać informacje znajdujące się na koncie PUE ZUS, jak znaleźć informacje o należnych do opłacenia składkach oraz o dokonanych wpłatach, jak przekazać dokumenty zgłoszeniowo-rozliczeniowe z aplikacji e-Płatnik, informacja o przynależności do OFE.
- Aplikacja mZUS
Aplikacja mZUS jest przeznaczona dla osób, które mogą skorzystać z programów świadczeń dla rodzin, tj. świadczenia wychowawczego 500+ oraz świadczenia dobry start 300+.
Jak zainstalować aplikację, w jaki sposób uwierzytelnić aplikację mZUS, aby złożyć wniosek o świadczenie i jak ją połączyć z kontem na PUE ZUS?
- mLegitymacja
Od stycznia 2023 r. każdy emeryt i rencista będzie mógł korzystać z elektronicznej wersji swojej legitymacji. Będzie ona dostępna w telefonie dzięki bezpłatnej aplikacji mObywatel. ZUS wyda mLegitymację osobom, które nabędą uprawnienia do emerytury lub renty od stycznia 2023 r., również tym, którzy posiadają już legitymację w formie plastikowej karty identyfikacyjnej. Tradycyjna legitymacja pozostaje aktualna zgodnie z terminem jej ważności.
Podczas dyżuru ekspert wyjaśni m.in.: jak można uzyskać dostęp i jak aktywować mLegitymację, czy mLegitymacja jest obowiązkowa, czy można otrzymać także plastikową legitymację emeryta-rencisty?
- Jakie są korzyści z przekazywania emerytur i rent na konto banków? Jak dokonać zmiany sposobu wypłaty świadczenia?
Eksperci Oddziału ZUS w Jaśle będą odpowiadać na pytania 1 lutego w godz. od 10.00 do 12.00, pod numerem telefonu 13 44 379 17.
Red.