Lotnisko w Jasionce za milion zł będzie promować Rzeszów. Jest umowa
KATEGORIA: GOSPODARKA / 28 lipca 2021
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Miasto Rzeszów oraz Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka wznawiają współpracę promocyjną. Za milion złotych stolica Podkarpacia znów będzie promowana na podrzeszowskim lotnisku oraz w miastach, do których można dotrzeć z niego bezpośrednio, czyli Warszawie, Gdańsku i Szczecinie. Kampania będzie realizowana także na pokładach samolotów PLL LOT. Powrót na do Jasionki planuje również Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, która w terminalu pasażerskim zamierza uruchomić swój punkt informacyjny.
Umowę między władzami miasta i spółki lotniskowej podpisano w środę (28 lipca) w siedzibie portu lotniczego Rzeszów-Jasionka.
- Lotnisko Rzeszów-Jasionka jest swoistym oknem na świat dla naszego regionu, jak również miasta. Ma też niesamowity wpływ na rozwój turystyki - powiedział Adam Hamryszczak, prezes zarządu Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. - Rozwój lotniska oznacza poprawę jakości życia mieszkańców regionu.
Przypomniał też opinię marszałka Władysława Ortyla dla Europejskiego Komitetu Regionów, zgodnie z którą port lotniczy jest w stanie wygenerować od 1,5 do 2 proc. PKB danego regionu.
- Trudno sobie wyobrazić lotnisko bez odpowiedniej stałej współpracy zarówno z miastem jak i z całym województwem. Był taki moment w historii naszego lotniska i miasta, że była pewna luka w tym obszarze - dodał Hamryszczak. - Bardzo dobrze, że po okresie przerwy obecny prezydent wyraził gotowość do takiej współpracy. Mam nadzieję, że nie będzie ona epizodem, tylko przekształci się we współpracę permanentną, długoterminową.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Dla portu w Jasionce, który mocno odczuł skutki pandemii współpraca z Rzeszowie będzie wsparciem finansowym. Z kolei Rzeszów liczy nie tylko na efekt wizerunkowy w miejscach gdzie będą pojawiać się materiały promocyjne związane ze stolicą Podkarpacia, ale także, że z czasem efekty współpracy przełożą się na dalsze zwiększanie liczby połączeń z Jasionki z korzyścią dla samych rzeszowian.
W ramach umowy, która będzie obowiązywać do końca marca 2022 r., planowane są wydarzenia promocyjne w Gdańsku i Szczecinie, reklamy wielkoformatowe na lotniskach, emisja spotów reklamowych, publikacje w magazynie pokładowym PLL LOT oraz komunikacja w mediach społecznościowych. Ponadto pasażerowie podróżujący na trasach krajowych obsługiwanych przez narodowego przewoźnika będą otrzymywać materiały promujące stolicę Podkarpacia.
- To nowa filozofia i podejście w naszych relacjach. Współpraca zawsze przynosi obustronne korzyści - mówił Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa. - Sprawnie funkcjonujące, nowoczesne lotnisko, mające jak największą liczbę połączeń to coś czego oczekują mieszkańcy Rzeszowa od władz miejskich i regionalnych. Cieszę się, że będziemy mogli wesprzeć te działania, które podejmują władze lotniska w kierunku zwiększania liczby połączeń, aby ułatwić poruszanie się po Polsce i świecie.
Jak dodał prezydent Fijołek, ma nadzieję, że Rzeszów będzie „pierwiosnkiem” działań innych samorządów, które będą chciały wesprzeć port lotniczy w sferze promocyjnej.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
- To pierwszy etap naszej współpracy i mamy nadzieję, że to początek czegoś większego - zaznaczył prezes Hamryszczak.
We wspólne działania włączy się też Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna, która w przyszłym roku będzie obchodzić 20-lecie.
- Mamy coraz więcej turystów. Odkąd w maju zniesiono obostrzenia nasz punkt informacji turystycznej niedaleko Rynku odwiedziło ponad 700 osób - Wioletta Rejman, prezes Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Mam nadzieję, że współpraca z lotniskiem i prezydentem Rzeszowa przyniesie efekty.
Kolejny punkt informacji turystycznej PROT chce uruchomić właśnie na terenie portu lotniczego, a także rozbudować punkt w Rzeszowie.
Red.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa