Rampy do odśnieżania na
podkarpackich MOP-ach. GDDKiA wybrała ofertę
KATEGORIA: KOMUNIKACJA / 28 czerwca 2025
Rampa przy MOP na odcinku drogi S61 Śniadowo - Łomża PołudnieFot. Krzysztof Nalewajko/GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację ramp do odśnieżania samochodów ciężarowych na terenie Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) zlokalizowanych przy drodze ekspresowej S19 oraz autostradzie A4. - Jeśli od dokonanego wyboru nie wpłyną odwołania, w lipcu możliwe będzie podpisanie umowy z wykonawcą - informuje Joanna Rarus, rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Rzeszowie.
Przetarg został podzielony na sześć części (sześć lokalizacji). Na realizację każdej z nich oferty złożyły po trzy podmioty. Dla każdej części postępowania, najkorzystniejszą ofertę złożyła FUHP Leszek Kochanowicz z Raniżowa, oferując wykonanie każdego z nich za kwotę 193 110,00 zł.
- Najkorzystniejsza oferta została wybrana na podstawie następujących kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz skrócenia terminu realizacji umowy (20 proc.). Minimalny okres gwarancji wynosił trzy lata, jednak wykonawca wydłużył ją o kolejne dwa lata. Zaoferował także skrócenie terminu realizacji inwestycji o 60 dni - wyjaśnia Joanna Rarus.
Zakres umowy
W ramach zadania wykonawca opracuje dokumentację projektową dla sześciu ramp do odśnieżania pojazdów ciężarowych wraz z niezbędnymi elementami do prawidłowego ich funkcjonowania. Rampy zostaną wybudowane na MOP-ach przy drodze ekspresowej S19 i autostradzie A4:
- MOP Kamień Wschód przy drodze ekspresowej S19
- MOP Kamień Zachód przy drodze ekspresowej S19
- MOP Bukowa I przy drodze ekspresowej S19
- MOP Bukowa II przy drodze ekspresowej S19
- MOP Jawornik przy autostradzie A4
- MOP Jastrząbka przy autostradzie A4
Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie niezbędne uzgodnienia i decyzje administracyjne pozwalające na realizację inwestycji. - Wybuduje zaprojektowaną infrastrukturę i wprowadzi docelową organizację ruchu pozwalającą na bezpieczne korzystanie z nowej infrastruktury i poruszenie się po MOP-ach, po czym wykona dokumentację powykonawczą. Na realizację wszystkich prac wykonawca będzie miał maksymalnie 120 dni od daty podpisania umowy - informuje rzecznik.
Będzie bezpieczniej
GDDKiA przypomina, że zalegający na dachach ciężarówek śnieg i lód stanowią poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Spadające fragmenty mogą prowadzić do uszkodzenia pojazdów, a w skrajnych przypadkach nawet do groźnych wypadków. Odpowiedzialność za prawidłowe przygotowanie pojazdu do trasy, w tym jego dokładne odśnieżenie, spoczywa na kierowcy.
Aby ułatwić kierowcom ciężarówek usuwanie śniegu i lodu, na MOP-ach powstają specjalne rampy, które umożliwią bezpieczne i skuteczne oczyszczenie pojazdu lub zespołu pojazdów przed dalszą podróżą.
- Rampy umożliwiają sprawne i bezpieczne usuwanie śniegu oraz lodu z naczep ciężarówek. To istotne nie tylko dla kierowców, ale również dla bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. Zalegający na dachach pojazdów śnieg może stanowić poważne zagrożenie na drodze, dlatego odpowiednia infrastruktura pozwala zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom - dodaje Joanna Rarus.
Opr. Red.