Oferty na budowę trzech kładek rowerowych znowu wysokie. Szansa na jedną?

KATEGORIA: INWESTYCJE / 28 kwietnia 2020

Wizualizacja kładki przy „tęczowym” moście Narutowicza, która ma powstać na biegnącym obok ciepłociągu i mieć podobną kolorystykę
Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa/Projekt Promost Consulting

Władze Rzeszowa od wielu miesięcy starają się znaleźć wykonawców do realizacji inwestycji dotyczącej budowy kładek rowerowych wzdłuż trzech rzeszowskich mostów. Chodzi tu konkretnie o ścieżki rowerowe przy moście Narutowicza, moście Karpackim oraz moście Lwowskim.

Przetargi dotyczące najpierw realizacji kładki tylko przy moście Narutowicza oraz później przy wszystkich trzech mostach były już kilkakrotnie unieważniane z powodu zbyt wysokich ofert lub też błędów formalnych. Niedawno poznaliśmy szczegóły dotyczące aktualnie prowadzonego przetargu, który został podzielony na trzy części, a każda z nich dotyczy budowy kładki przy innym moście. W przypadku dwóch części wszystkie oferty znacznie przekraczają założony budżet, w jednym pojawiły się propozycje firm spełniające warunki finansowe miasta.

Na budowę kładki rowerowej przy moście Lwowskim miasto chce przeznaczyć niewiele ponad 3 miliony zł. Do przetargu w tej części swoje oferty złożyły trzy podmioty, z czego dwie z nich są niższe od kwoty jaką na realizację tego zadania przygotowało miasto. Intop Warszawa przedstawiło ofertę na poziomie 2,87 mln zł, natomiast firma Intop Tarnobrzeg 2,95 mln zł. Trzecia oferta ze strony konsorcjum, w którym liderem jest Primost Południe Sp. z o.o. z Sosnowca a partnerem Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Mostowych S.A., z Nowego Sącza wynosi 3,40 mln zł.

Wychodzi więc na to, że jest szansa na rozstrzygnięcie przynajmniej tej części przetargu. Jak słyszymy w ratuszu obecnie oferty są sprawdzane.

- Trwa obecnie analiza ofert pod kątem formalnym, w niedługim czasie powinna zostać podjęta decyzja w kwestii rozstrzygnięcia tej części przetargu - twierdzi Agnieszka Siwak-Krzywonos z Biura Prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Przypomnijmy, że w przypadku ostatniego przetargu sytuacja wyglądała podobnie jeżeli chodzi o wysokości kwot, jednak nie udało się go rozstrzygnąć z powodów formalnych - zawiniła wada systemu informatycznego i ofert nie udało się urzędnikom odczytać w dniu ich otwarcia.

Miasto dołoży brakującą kwotę?

Jeżeli chodzi o pozostałe dwie części przetargu, które dotyczą budowy kładek rowerowych przy moście Karpackim i moście Narutowicza, tutaj oferty podobnie jak poprzednio, przewyższają kwotę jaką w budżecie zarezerwowały władze Rzeszowa. Na realizację ścieżki rowerowej wzdłuż mostu Narutowicza miasto przygotowało kwotę 2,15 mln zł. Do przetargu zgłosiły się trzy te same podmioty, o których była mowa w przypadku mostu Lwowskiego. Najniższą ofertę w wysokości 3,84 mln zł złożyła firma Intop Tarnobrzeg. Dwie pozostałe oferty ze strony Intop Warszawa oraz Konsorcjum Primost Południe i Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych opiewają na kwoty powyżej 4,08 mln zł i 4,18 mln zł.

Z kolei na realizację inwestycji przy moście Karpackim miasto przeznaczyło 3,25 mln zł. Najniższa oferta, tym razem ze strony Intop Tarnobrzeg wynosi 4,38 mln zł. Intop Warszawa przedstawiło ofertę opiewającą na 4,47 mln zł, natomiast konsorcjum firm Primost Południe i Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych na poziomie 4,59 mln zł.

Jak słyszymy w rzeszowskim ratuszu części przetargu, w których kwoty przekraczają budżet przygotowany przez miasto nie zostaną unieważnione i trwa poszukiwanie środków w budżecie aby móc dołożyć brakujące kwoty.

- Na razie nie ma w tej sprawie decyzji, ale możemy poinformować, że analizujemy możliwości dołożenia brakujących kwot tak aby móc rozstrzygnąć postępowanie przetargowe w całości - mówi Agnieszka Siwak-Krzywonos.

Kładki przy moście Lwowskim i Karpackim mają być zbudowane od podstaw (mają przebiegać po północnych stronach mostów), natomiast ta przy moście Narutowicza miałaby przebiegać po istniejącej konstrukcji ciepłociągu.

Podstawowe parametry kładek: przy moście Narutowicza - długość całkowita pomostu 105,85 m, całkowita szerokość pomostu: 3,61 m; przy moście Karpackim - długość całkowita pomostu: 104,94 m, całkowita szerokość pomostu: 2,91 m; przy moście Lwowskim - długość całkowita pomostu: 86,06 m, całkowita szerokość pomostu: 3,03 m.

Oprócz wykonania samych konstrukcji kładek zadaniem wykonawcy będzie oczywiście przebudowa wszystkich niezbędnych sieci i instalacji podziemnych, budowa dojazdów, chodników, oświetlenia i odwodnienia.

Według założeń przetargu trzy przeprawy rowerowe miałyby powstać do 31 sierpnia 2021 r. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie tego terminu do końca czerwca przyszłego roku.

Red.

#zostanwdomu jeżeli tylko masz taką możliwość

#dbajozdrowieinnych, tych którzy muszą pracować

#BadzmyRazemNaOdleglosc

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4