Budowa dwóch kładek rowerowych opóźniona. Nie dojechały materiały

KATEGORIA: INWESTYCJE / 25 czerwca 2021

Budowa kładki przy moście Karpackim
Fot. Archiwum CzytajRzeszów.pl

Wiele wskazuje na to, że przedłużą się prace przy budowie kładek rowerowych wzdłuż dwóch rzeszowskich mostów. Chodzi konkretnie o przeprawy rowerowe przy moście Karpackim oraz moście Narutowicza. Planowo obie kładki miały być gotowe na tegoroczne wakacje, jednak wykonawca obu inwestycji, firma Intop Tarnobrzeg ma problemy, które spowalniają budowę.

- Wykonawca odpowiedzialny za budowę przepraw rowerowych przy moście Karpackim i moście Narutowicza zgłosił wniosek o wydłużenie terminu obu inwestycji z powodu braku dostawy przęseł i paneli z materiałów kompozytowych, które miały być sprowadzone z zagranicy - tłumaczy Artur Gernand z Biura Prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.

Wykonawca obu inwestycji zawnioskował do ratusza o wydłużenie prac przy moście Karpackim do września, natomiast w przypadku kładki przy moście Narutowicza do października. Jak słyszymy w ratuszu, wniosek firmy odpowiedzialnej za budowę obu ścieżek rowerowych przy mostach jest obecnie analizowany.

Droga rowerowa przy moście Narutowicza powstaje na bazie istniejącej konstrukcji sąsiadującego z mostem ciepłociągu. Jej parametry będą następujące: długość całkowita pomostu 105,85 m, całkowita szerokość pomostu: 3,61 m. Koszt przeprawy przy moście Narutowicza to 4,38 mln zł.

Z kolei budowa kładki przy moście Karpackim pochłonie 3,8 mln zł. Jest ona budowana od podstaw i będzie mieć długość 104,94 m, a całkowita szerokość pomostu to 2,91 m.

Kładka przy moście Lwowskim na czas

Na szczęście podobne problemy nie występują przy budowie trzeciej z kładek rowerowych w Rzeszowie, która powstaje przy moście Lwowskim. Przeprawa, jak zapewniają urzędnicy będzie niebawem gotowa.

- Budowa kładki przy moście Lwowskim idzie zgodnie z planem, termin zakończenia inwestycji – 30 czerwca powinien zostać dotrzymany - twierdzi Artur Gernand.

Wykonawcą odpowiedzialnym za budowę kładki jest firma Intop Warszawa. Kładka przy moście Lwowskim jest budowana od podstaw. Długość całkowita jej pomostu wyniesie 86,06 m, a całkowita szerokość pomostu wyniesie 3,03 m. Koszt to 2,87 mln zł.

Łącznie miasto na budowę wspomnianych przepraw rowerowych przy trzech rzeszowskich mostach zapłaci około 11 mln zł.

Wokul

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4