Budowa dwóch kładek rowerowych opóźniona. Nie dojechały materiały
KATEGORIA: INWESTYCJE / 25 czerwca 2021
Budowa kładki przy moście KarpackimFot. Archiwum CzytajRzeszów.pl
Wiele wskazuje na to, że przedłużą się prace przy budowie kładek rowerowych wzdłuż dwóch rzeszowskich mostów. Chodzi konkretnie o przeprawy rowerowe przy moście Karpackim oraz moście Narutowicza. Planowo obie kładki miały być gotowe na tegoroczne wakacje, jednak wykonawca obu inwestycji, firma Intop Tarnobrzeg ma problemy, które spowalniają budowę.
- Wykonawca odpowiedzialny za budowę przepraw rowerowych przy moście Karpackim i moście Narutowicza zgłosił wniosek o wydłużenie terminu obu inwestycji z powodu braku dostawy przęseł i paneli z materiałów kompozytowych, które miały być sprowadzone z zagranicy - tłumaczy Artur Gernand z Biura Prasowego Urzędu Miasta Rzeszowa.
Wykonawca obu inwestycji zawnioskował do ratusza o wydłużenie prac przy moście Karpackim do września, natomiast w przypadku kładki przy moście Narutowicza do października. Jak słyszymy w ratuszu, wniosek firmy odpowiedzialnej za budowę obu ścieżek rowerowych przy mostach jest obecnie analizowany.
Droga rowerowa przy moście Narutowicza powstaje na bazie istniejącej konstrukcji sąsiadującego z mostem ciepłociągu. Jej parametry będą następujące: długość całkowita pomostu 105,85 m, całkowita szerokość pomostu: 3,61 m. Koszt przeprawy przy moście Narutowicza to 4,38 mln zł.
Z kolei budowa kładki przy moście Karpackim pochłonie 3,8 mln zł. Jest ona budowana od podstaw i będzie mieć długość 104,94 m, a całkowita szerokość pomostu to 2,91 m.
Kładka przy moście Lwowskim na czas
Na szczęście podobne problemy nie występują przy budowie trzeciej z kładek rowerowych w Rzeszowie, która powstaje przy moście Lwowskim. Przeprawa, jak zapewniają urzędnicy będzie niebawem gotowa.
- Budowa kładki przy moście Lwowskim idzie zgodnie z planem, termin zakończenia inwestycji – 30 czerwca powinien zostać dotrzymany - twierdzi Artur Gernand.
Wykonawcą odpowiedzialnym za budowę kładki jest firma Intop Warszawa. Kładka przy moście Lwowskim jest budowana od podstaw. Długość całkowita jej pomostu wyniesie 86,06 m, a całkowita szerokość pomostu wyniesie 3,03 m. Koszt to 2,87 mln zł.
Łącznie miasto na budowę wspomnianych przepraw rowerowych przy trzech rzeszowskich mostach zapłaci około 11 mln zł.
Wokul