Brzegi rzeki San połączone mostem powstającym w ramach budowy S19
KATEGORIA: INWESTYCJE / 20 lipca 2021
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Właśnie zakończył się ważny etap budowy mostu na rzece San. Obie nitki mostu powstającego w ramach budowy odcinka S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem połączyły brzegi rzeki San.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zabetonowany został zwornik na lewej jezdni mostu czyli lewobrzeżny nawis został połączony z prawobrzeżnym. Dzięki temu brzegi rzeki San zostały połączone obiema nitkami mostu.
Most na rzece San ma długość ok. 400 m. Przeznaczony jest do bezkolizyjnego ruchu pojazdów w ciągu drogi ekspresowej S19 nad rzeką San, której szerokość koryta wynosi 110 – 120 m. Najdłuższe przęsło nurtowe o długości 142 m budowane jest metodą nawisową i pod względem długości jest trzecim w Polsce - poza mostem w Grudziądzu w ciągu A1 (przęsło nurtowe - nawisowe długość 180 m) i mostem na POW w Warszawie (przęsło nurtowe - nawisowe długości 180 m).
Budowany obiekt składa się z dwóch rozdzielonych nitek. Na każdej z nich zlokalizowana będzie jezdnia z 3 pasami ruchu po 3,50 m oraz oddzielonym od jezdni chodnikiem dla obsługi.
Most na rzece San powstaje w ramach budowy ok. 9-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Zdziary – Rudnik nad Sanem. Zaawansowanie robót wynosi 70 proc. Wykonawcą prac jest firma Mosty Łódź. Wartość kontraktu to ponad 280 mln zł.
Red.
Dane techniczne dla zainteresowanych:
Długość obiektu - 392,70m
Szerokość całkowita obiektu - 28,80 m
Wysokość ustroju nośnego:
- w przęsłach - 3,20 m
- nad podporami zalewowymi - 3,20 m
- nad podporami przęsła nurtowego - 7,10 m
Klasa obciążeń - klasa A
Klasa drogi na obiekcie - S
Posadowienie - pośrednie
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Fot. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad