Wiadukt Wyspiańskiego - Hoffmanowej. Zobacz symulację ruchu. WIDEO

KATEGORIA: INWESTYCJE / 30 maja 2022

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Końcem przyszłego roku ma być gotowy projekt wiaduktu łączącego ulice Wyspiańskiego i Hoffmanowej w Rzeszowie. Podobnie jak w przypadku nowych rozwiązań na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i al. Powstańców Warszawy (prezentowaliśmy je TUTAJ) miasto przygotowało również symulację ruchu na tym planowanym połączeniu.

Umowę na wykonanie projektu budowy wiaduktu władze Rzeszowa podpisały z firmą Mosty Katowice 19 maja. Firma ma na to 19 miesięcy od tej daty. Koszt – 2,4 mln zł. Łączna długość budowanych lub przebudowywanych dróg objętych projektem to 1504 m.

Projekt ma obejmować przebudowę ul. Wyspiańskiego wraz z budową drogi do ul. Hoffmanowej i budową wiaduktu nad torami kolejowymi na odcinku ok. 357 m, rozbudowę/przebudowę ul. Hoffmanowej do ul. Mochnackiego na odcinku ok. 456 m, rozbudowę/budowę ul. Sondeja do ul. Pułaskiego na odcinku ok. 245 m, rozbudowę/przebudowę ul. Hoffmanowej na odcinku ok. 100 m, budowę drogi serwisowej do ul. Łokietka na odcinku ok. 90 m i budowa wiaduktu nad torami linii kolejowej nr 106 łączącego ul. Wyspiańskiego z ul. Hoffmanowej - orientacyjna długość wiaduktu to ok. 256 m.

Zgodnie ze specyfikacją przetargową wiadukt ma mieć jedną jezdnię o przekroju ulicznym – 1x2 lub 1x3 (do uzgodnienia na etapie prac projektowych) i szerokości jezdni 7,0 m lub 10,5 m. W przypadku wariantu z trzema pasami ruchu jednym z nich byłby buspas. Na wiadukcie planowany jest też jednostronny chodnik o szerokości min. 1,8 m oraz przy jezdni jednostronna dwukierunkowa ścieżka rowerowa o szerokości efektywnej min. 2,5 m.

Symulację ruchu na wiadukcie i przyległym układzie drogowym przygotował Miejski Zarząd Dróg. Prezydent Konrad Fijołek zaprezentował ją radnym na ostatniej sesji Rady Miasta (24 maja).

Cała symulacja poniżej.

Symulacja pokazuje także obciążenie ruchu na drogach w sąsiednich rejonach miasta, m.in. na Rondzie Dmowskiego.

Teraz szczegółowe rozwiązania muszą zaprojektować specjaliści z Mostów Katowice.

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Jak powiedział na sesji prezydent Fijołek, myślenie o transporcie w mieście musi się zmienić.

- Będziemy projektować układ drogowy nie dla samochodów, ale infrastrukturę, która autentycznie będzie preferować i czynić konkurencyjnymi formy transportu takie jak: zbiorowa, rowerowa, ostatniej mili, elektryczna, natomiast na samym końcu dla samochodów indywidualnych - mówił Konrad Fijołek.

- Dlatego jeśli mówimy o przeprawie mostowej z Wyspiańskiego, może się okazać, że z trzech pasów, dwa będą dla autobusów, a jeden dla samochodów, a może w ogóle będzie dwa pasy dla autobusów, a samochody przejadą dopiero wtedy kiedy nie będzie tam autobusów - wyjaśniał prezydent dodając, że do tej pory w Rzeszowie budowano rozwiązania dla samochodów indywidualnych, a teraz konieczne jest projektowanie i budowanie tylko takich dróg, które zawierają ścieżki dla rowerów czy buspasy i ułatwienia przejazdu dla autobusów. - Projektować i finansować będziemy miasto dla ludzi, a nie dla samochodów - zaznaczył Fijołek.

Rafk

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4