Wspierajmy polski biznes jak pracownicy PGE. Akcja „Polskie – kupuję to!”

KATEGORIA: GOSPODARKA / 9 czerwca 2020

Kampania społeczna PGE Polskiej Grupy Energetycznej „Polskie – kupuję to!” zachęca Polaków do kupowania krajowych produktów i usług. Akcję zainicjowali pracownicy PGE, a Grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar. Do Grupy PGE należy m.in. Elektrociepłownia Rzeszów i jej pracownicy również aktywnie włączają się w akcję.

Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.

Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.

- Jeśli chodzi o nasz region z pewnością warto polecić na wypoczynek dla całych rodzin malowniczą miejscowość Radawa. To jedna z najpiękniejszych i najbardziej atrakcyjnych turystycznie miejscowości Podkarpacia. Wszechobecna zieleń sprzyja nie tylko wyciszeniu się, ale także zachęca do długich spacerów z całą rodziną, przejażdżek rowerowych oraz konnych. Ponadto mikroklimat panujący w tej okolicy – czyli powietrze bardzo bogate w jod, jest wymarzonym miejscem na wypoczynek dla osób, które mają problemy z górnymi drogami oddechowymi. Nie trzeba więc wyruszać aż nad morze – na Podkarpaciu można połączyć przyjemne z pożytecznym – powiedział Paweł Majewski, dyrektor PGE Energia Ciepła, Oddział Elektrociepłownia w Rzeszowie.

Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.

To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy audytorsko-doradczej wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

Akcja odbywa się pod honorowym patronatem ministra aktywów państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

Strona kampanii: polskiekupujeto.pl

Facebook: facebook.com/polskiekupujeto

Twitter: twitter.com/KupujeTo

Hasztag: #PolskieKupujęTo!

Red.

Fot. Materiały prasowe

#ZachowajmyBezpiecznyDystans podczas kontaktu z innymi

#dbajozdrowieinnych, tych którzy muszą pracować

#BadzmyRazemNaOdleglosc

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4