Made in Rzeszów. Tak miasto chce promować produkty lokalnych firm

KATEGORIA: GOSPODARKA / 11 grudnia 2024

Fot. Karol Woliński

Paczka z nadawcą „Rzeszów-Stolica Innowacji”, a w niej makaron, suplementy diety, kosmetyki, woda i inne artykuły spożywcze wyprodukowane przez lokalne rzeszowskie firmy. To nowy sposób na promocję rodzimego biznesu przez rzeszowski ratusz. Paczki Made in Rzeszów mają rozsławiać miejscowych przedsiębiorców wśród zagranicznych gości miasta. - To będzie nasza promocyjna petarda - zapowiadają urzędnicy.

Made in Rzeszów

Nowym sposobem na promowanie lokalnych firm władze Rzeszowa pochwaliły się w środę 11 grudnia podczas konferencji prasowej z udziałem przedsiębiorców, którzy zaangażowali się w projekt Made in Rzeszów. Na czym on polega? Miasto wraz z lokalnymi firmami przygotowało specjalną paczkę, w której znajdą się produkty pochodzące z Rzeszowa. Pakiet promocyjne zaprezentowano podczas wspomnianej konferencji.

- Dzisiaj mamy przyjemność zaprezentować rzeszowianom pakiet promocyjny naszego miasta o nazwie Made in Rzeszów. To rzeczy wyprodukowane w naszym mieście. Dzisiaj gościmy cudownych ludzi, którzy Rzeszów mają w sercu i także firmy, które tutaj się znajdują. To naprawdę znakomite marki - mówił podczas konferencji prasowej prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek.

Fot. Karol Woliński

Do inicjatywy włączyły się Makarony Polskie, Rzeszowianka, Nestlé, Sanofi, Chema Elektromet, Aspol, oraz Sylveco, które w paczce Made in Rzeszów przekazały swoje produkty. Prezydent Rzeszowa podkreślał, że nowa forma promocji miasta ma być odpowiedzią na ogromny wzrost zainteresowania Rzeszowem po wybuchu wojny na Ukrainie.

- To najlepszy czas by gościom z zewnątrz, którzy coraz liczniej do nas przyjeżdżają, chwalić się naszą tożsamością, tym na czym pracowało wiele pokoleń osób, które tworzyły te znakomite firmy i tym, co dzisiaj współcześnie oferują jako swoje marki - dodał prezydent Rzeszowa.

„Promocyjna petarda”

Przedstawiciele władz miasta zapowiadają, że ideą akcji jest dzielenie się z całym światem tym co w Rzeszowie najlepsze.

- To będzie to nasza promocyjna petarda, to będzie produkt, którym chcemy się chwalić, będzie on wręczany przez prezydenta przy okazji oficjalnych wizyt u nas, jak podczas wyjazdów krajowych i zagranicznych – zapowiadał Kamil Czyż, dyrektor Wydziału Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki.

- Mamy nadzieję, że dołączą do nas kolejne firmy, wiemy, że chcą producenci ciastek, liczymy na rzeszowskie paluszki oraz firmy spoza branży spożywczej. To swoisty gadżet reklamowy, który jest stosowany w wymianie pomiędzy samorządem i biznesem - dodał wiceprezydent Grzegorz Wrona.

Fot. Karol Woliński

Ze współpracy zadowoleni byli również przedsiębiorcy, którzy biorą udział w projekcie Made in Rzeszów.

- Ta akcja jest świetnym pomysłem na dalszy rozwój miasta. To dobry moment, by pokazać, co produkuje się na miejscu. Mamy wspaniałych przedsiębiorców i wspaniałe produkty - stwierdził Marek Ruchała, dyrektor Zakładu Produkcji i Dystrybucji Leków Sanofi.

Na razie miasto wraz z przedsiębiorcami przygotowało 400 paczek. Wartość jednego pakietu to około 140 zł. Koszt całego projektu zamyka się w zasadzie tylko w zakupie pudełek na paczki. Firmy, które biorą udział w Made in Rzeszów, przekazały swoje produkty w zdecydowanej większości za darmo.

- Odbyło się to w zasadzie bezkosztowo. Tylko za jeden produkt musieliśmy zapłacić symboliczną kwotę, reszta została nam przekazana bezpłatnie. W zamian będziemy promować przedsiębiorców i ich wyroby - tłumaczy Kamil Czyż.

Władze miasta zapowiadają, że firmy, które włączyły się w program Made in Rzeszów, będą promowane również w mediach społecznościowych. Do projektu mogą dołączyć kolejne przedsiębiorstwa z Rzeszowa.

Karol Woliński

Fot. Karol Woliński

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4