Sprawdź położenie pociągu
– ulepszona wersja mapy w Portalu Pasażera już jest
KATEGORIA: KOMUNIKACJA / 28 grudnia 2024
Portal Pasażera na wyświetlaczu telefonu.Fot. Anna Znajewska-Pawluk/PKP PLK
PKP Polskie Linie kolejowe S.A. zakończyły prace nad optymalizacją Portalu Pasażera, poprawiając jego stabilność oraz przywracając funkcje „Pociągi na mapie” i „Trasa na mapie”. - Dzięki zmianom pasażerowie zyskali lepszy dostęp do informacji o położeniu pociągów, trasach i opóźnieniach, a sama platforma stała się bardziej niezawodna i przyjazna dla użytkowników - zaznacza spółka.
W ramach projektu „Optymalizacja Portalu Pasażera”, który zakończył się w miniony weekend, wprowadzono szereg ulepszeń mających na celu poprawę jakości korzystania z platformy. Wśród najważniejszych zmian znalazły się usprawnienia w stabilności oraz wydajności serwisu, oraz powrót funkcji mapy w ulepszonej odsłonie, które były już dostępne w poprzednich wersjach, ale teraz zostały wzbogacone o dodatkowe opcje.
Ulepszone funkcjonalności Portalu Pasażera:
• Pociągi na mapie – pasażerowie mogą śledzić pozycje wybranych pociągów w czasie rzeczywistym, dzięki sygnałowi GPS (funkcja dotyczy wybranych pociągów, z uwagi na dostępność sygnału GPS na niewielkiej liczbie pojazdów).
• Trasa na mapie – umożliwia podgląd trasy pociągu, z zaznaczeniem opóźnień oraz odcinków, na których obowiązuje komunikacja zastępcza. Widok ten jest dostępny również w ramach funkcji „Pociągi na mapie”.
- Wszystkie zmiany mają na celu poprawę komfortu użytkowania portalu, a także zwiększenie jego stabilności i niezawodności. Dzięki usprawnieniom pasażerowie zyskali bardziej intuicyjną i nowoczesną platformę, która pozwala na wygodne i szybkie uzyskanie informacji o podróży - wyjaśnia Joanna Kursa z zespołu prasowego
PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Prace nad optymalizacją zostały przeprowadzone w nocy z piątku na sobotę, aby zminimalizować zakłócenia w dostępie do serwisu w godzinach szczytu.
W przypadku zauważenia nieprawidłowości w działaniu portalu, informacje na ten temat można zgłaszać za pomocą zakładki Kontakt.
- Zapraszamy do korzystania z nowych funkcjonalności Portalu Pasażera - zachęcają PKP PLK.
Red.