Basia Trzetrzelewska w Prologu 62. Muzycznego Festiwalu w Łańcucie

KATEGORIA: KULTURA / 17 stycznia 2023

Fot. Materiały Filharmonii Podkarpackiej

Już w środę Prolog 62. Muzycznego Festiwalu w Łańcucie. Wystąpi Basia Trzetrzelewska jedna z najsłynniejszych polskich wokalistek, które odniosły wielki międzynarodowy sukces. Zostały ostatnie wolne miejsca.

Koncert zaplanowano 18 stycznia (środa), o godz. 19:00 w Sali Koncertowej Filharmonii Podkarpackiej w Rzeszowie. Trzetrzelewska miała być gwiazdą ubiegłorocznego 61. Muzycznego Festiwalu w Łańcucie, ale koncert zaplanowany na 28 maja 2022 r. z przyczyn niezależnych od Filharmonii Podkarpackiej został odwołany. Środowy występ artystki będzie więc pewną rekompensatą dla melomanów z Rzeszowa i regionu.

W środę w Rzeszowie wystąpią:

BASIA TRZETRZELEWSKA – wokal

Danny White – instrumenty klawiszowe

Giorgio Serci – gitara

Andres Lafone – bas

Ian Kirkham – saksofon

Marc Parnell – perkusja

Paweł Sztompke – słowo

W programie:

Promises, Bubble, Matteo, No Heartache, Blames It, Drunk On Love, A Gift, Rachel, Time & Tide, New Day, Olive Tree, How Dare You, Liang & Zu, Baby You’re Mine, Third Time, Cruising, Copernicus, Reward, Half A Minute

Bilety (150 zł normalny i 120 zł ulgowy) do nabycia TUTAJ. Zostały już ostatnie wolne miejsca.

Basia (Barbara Trzetrzelewska) to bez wątpienia jedna z najsłynniejszych polskich wokalistek, jedna z niewielu które odniosły wielki międzynarodowy sukces. W latach 80. podbiła listy przebojów piosenkami Half a Minute i Get Out of Your Lazy Bed. Publiczność na całym świecie doceniła jej unikatowy głos w połączeniu z ciepłymi latynoskimi melodiami i jazzem. Debiutowała w 1969 w lokalnej amatorskiej rockowej kapeli Astry, z którą wystąpiła na Festiwalu Awangardy Beatowej w Kaliszu. W latach 1972-1974 była członkinią najpopularniejszej żeńskiej grupy wokalnej w Polsce – Alibabki, a w 1977 śpiewała z debiutującą wówczas grupą rockową Perfect. W 1979 roku zamieszkała w Stanach Zjednoczonych, a dwa lata później przeprowadziła się do Wielkiej Brytanii. Pierwszy wielki sukces odniosła z grupą Matt Bianco (album Whose Side Are You On, który ukazał się w 1984 roku podbił całą Europę, sprzedając się w nakładzie ponad 1,5 mln egzemplarzy.

W 1987 roku ukazał się jej pierwszy autorski album Time and Tide. Najpierw Basia podbiła – największy na świecie – rynek amerykański. Jej pierwszy album rozszedł się tam w nakładzie ponad miliona egzemplarzy, przynosząc nawet popowy hit Top 30 na liście Billboard Hot 100 (był to tytułowy Time and Tide). Na całym świecie rozeszło się blisko 2 mln egz. Druga płyta London Warsaw New York powtórzyła ten wyczyn w roku 1990. Ten album także sprzedano w nakładzie blisko 2 mln kopii na świecie, z czego ponad 1 mln w Stanach Zjednoczonych. Oba albumy trafiły na sam szczyt zestawienia „Top Contemporary Jazz Albums” magazynu „Billboard”. Po dłuższej przerwie spowodowanej sprawami osobistymi Basia wznowiła solową karierę albumem It`s That Girl Again (2009). Po dziewięciu latach od wydania tej płyty artystka w maju 2018 zaprezentowała swój kolejny studyjny album Butterflies. Nowy krążek zachwycił zarówno wiernych fanów, jak i krytyków. Sama Basia mówi, że jest to najbardziej jazzowa płyta w jej dorobku, a zawarte na niej piosenki opowiadają o miłości „do życia, do muzyki i do ludzi”.

Red.

Fot. Materiały Filharmonii Podkarpackiej

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4