Budowa prawoskrętu przy ul. Słowackiego. Tym razem powinno się udać!

KATEGORIA: INWESTYCJE / 26 sierpnia 2020

Prawoskręt powstanie kosztem pasa zieleni
Fot. Paweł Bialic

Znamy już oferty firm w przetargu na budowę prawoskrętu z ul. Słowackiego w kierunku ul. Szopena. Otwarcie propozycji wykonawców nastąpiło we wtorek 25 sierpnia. Wszystko wskazuje, że tym razem – inaczej niż w dwóch poprzednich przetargach w 2019 r., sprawa skończy się pozytywnym rozstrzygnięciem.

Do ratusza wpłynęły trzy oferty i wszystkie mieszczą się w przygotowanym przez władze miasta budżecie inwestycji. Ten zaś określono na 1,8 mln zł.

Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa proponując kwotę 1 mln 417 tys. zł. Nieco wyżej wyceniło prace Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Rzeszowa. To kwota 1 mln 469 tys. zł. Najdroższa oferta pochodzi od firmy MG Infrastruktura z Rzeszowa i opiewa na 1 mln 477 tys. zł. Wszystkie firmy zaoferowały taki sam okres rękojmi i gwarancji wynoszący 6 lat. Jak widać różnice cenowe pomiędzy ofertami nie są duże i jeśli nie będzie przeszkód formalnych to wybór powinien nastąpić szybko.

Projekt organizacji ruchu w obrębie skrzyżowania ulic Słowackiego i Szopena
Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Aby wykonać prawoskręt, przebudowany ma być odcinek ul. Słowackiego o długości ok. 86 m, a także odcinek ul. Szopena na długości ok. 80 m. Nowy pas ruchu ma mieć szerokość 3 metrów. Dotychczasowy pas przy ul. Słowackiego będzie służył do skrętu w lewo.

W ramach planowanej inwestycji oprócz wykonania samego prawoskrętu z ul. Słowackiego w ul. Szopena przewidziano także m.in. przebudowę zatoki autobusowej na ul. Szopena, przebudowę zjazdu do filharmonii od strony ul. Słowackiego, a także przebudowę sygnalizacji świetlnej. Ponadto w miejscu nowego pasa ruchu ma być wyciętych pięć drzew (lipy drobnolistne), a jedno ma być przesadzone.

Inwestycja ma być wykonana do 31 sierpnia 2021 r.

Dodajmy jeszcze, że w poprzednich przetargach z 2019 r. firmy chciały za budowę prawoskrętu znacznie więcej. Najtańszy obecnie Strabag proponował wówczas kwoty sięgające niemal 2,5 mln zł. Czyżby na obecne obniżenie apetytów finansowych wpłynęła sytuacja gospodarcza związana z epidemią koronawirusa?

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4