Przebudowa ulic w centrum Rzeszowa. Zobaczcie jak postępują prace. ZDJĘCIA
KATEGORIA: FOTORELACJE / 11 marca 2021
Prace na ul. SiemieńskiegoFot. Paweł Bialic
Przebudowa układu ulic w północno-wschodniej części Śródmieścia to jedna z największych drogowych inwestycji ostatnich lat w Rzeszowie. Jej wartość to prawie 50 mln zł, z czego duża cześć to dofinasowanie z Unii Europejskiej.
Prace dotyczące przebudowy układu komunikacyjnego obejmującej ulice Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki już trwają. Wykonawcą jest firma Strabag. W ich ramach wykonano już wycinki drzew, prowadzone są roboty przy rozbiórce budynków. Od 1 marca ruszyły też prace przy burzeniu mostu nad potokiem Przyrwa w ciągu ul. Siemieńskiego i budowy tam nowej przeprawy. W związku z tym odcinek ul. Siemieńskiego pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Ciepłowniczą i Gen. Maczka a terenem za mostem na Przyrwie został wyłączony z ruchu. Wprowadzo objazdy, zmieniły się też trasy i rozkłady linii komunikacji miejskiej w tym rejonie.
Przypomnijmy, że inwestycja ma związek z zakończoną już w ub. roku przez PKP PLK przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego. Teraz miasto realizuje przebudowę i budowę układu komunikacyjnego oraz poszerzenie przejazdu pod wiaduktem.
Na całość inwestycji składa się aż 25 zadań. Najważniejsze z nich to m.in.:
- rozbudowa skrzyżowania ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich na rondo dwupasowe (średnica zewnętrzna 42,5 m) wraz z budową okalającego rondo ciągu pieszo-rowerowego;
- rozbudowa odcinków ulic Fredry, Głowackiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Żółkiewskiego;
- budowa nowego odcinka ulicy klasy Z na długości ok. 400 m (oznaczenie KDZ.7), od projektowanego ronda do skrzyżowania z ul. Styki i przedłużeniem ul. Żółkiewskiego, wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i ul. Orzeszkowej, budową miejsc postojowych przy jezdni, przebudową parkingu przy przychodni oraz budową ciągu pieszo-rowerowego i budową, przebudową oraz rozbudową chodników;
- rozbudowa ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka – długość ok. 450 m, wraz z rozbudową skrzyżowań z ul. Kochanowskiego i ul. Kosynierów, budową zatok autobusowych, chodnika, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżek rowerowych, budową nowego obiektu mostowego nad potokiem Przyrwa;
- budowa dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.
Cała inwestycja za 49,6 mln zł ma zgodnie z umową być gotowa do 30 października 2022 r.
Red.
Fotorelacja: Paweł Bialic