Przebudowa ulic w centrum Rzeszowa dobiega końca. Będzie w terminie? FOTO

KATEGORIA: INWESTYCJE / 12 września 2022

Fot. Paweł Bialic

Trwają zaawansowane prace przy przebudowie układu ulic w centrum Rzeszowa. Mieszkańcy zastanawiają się jednak czy zostanie oddana w terminie. Jak informuje rzeszowski ratusz, inwestycja warta około 50 mln zł ma zostać zrealizowana zgodnie z umową, czyli w październiku tego roku.

Mają skończyć w październiku

Przebudowa kilkunastu ulic m.in. Fredry, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Batorego, Żółkiewskiego oraz Siemieńskiego jest jedną z największych inwestycji drogowych Rzeszowa ostatnich lat. Prace budowlane rozpoczęły się początkiem 2021 roku. W ostatnich miesiącach roboty budowlane obejmowały m.in. budowa ronda u zbiegu ulic Głowackiego i Fredry tuż przy siedzibie ZUS-u.

Przebudowa dróg nadal trwa, a według wcześniejszych zapowiedzi władz miasta inwestycja ma zostać zrealizowana do końca października tego roku. Mieszkańcy obserwujący postępy prac na budowie mają jednak wątpliwości. - Widząc stan robót np. w rejonie wiaduktu kolejowego można zastanawiać się czy wykonawca zdąży z oddaniem drogi - mówi pan Tomasz, mieszkaniec Rzeszowa.

W ratuszu słyszymy jednak, że ten termin jest nadal aktualny.

- Termin zakończenia przebudowy układu komunikacyjnego w centrum Rzeszowa się nie zmienia, prace budowlane powinny zostać zakończone w październiku - informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Istnieje też możliwość, że część dróg, które będą już gotowe przed zakończeniem całości inwestycji, zostanie oddana do użytku dla kierowców, tak by możliwie szybko poprawić przejezdność w tym rejonie miasta.

Inwestycja oczekiwana od dawna

Zakończenie przebudowy, poprawi komunikację w centrum Rzeszowa m.in. poprzez oczekiwane przez mieszkańców uruchomienie przejazdu pod torami kolejowymi przy ul. Batorego. Nowy wiadukt został zbudowany jeszcze w 2020 r. przez PKP PLK w ramach przebudowy stacji kolejowej Rzeszów Główny. Miasto odpowiada za przebudowę drogi pod wiaduktem, którą zamknięto jeszcze we wrześniu 2019 r. Tymczasem ratusz umowę na przebudowę dróg podpisał dopiero gdy kolej zbudowała już nowy wiadukt. Miasto nie zdążyło z inwestycją zgrać się z PKP PLK jak pierwotnie planowano, do tego procedura przetargowa przedłużyła się z powodu odwołań wykonawców do około 10 miesięcy.

Przypomnijmy, że przed remontem przejazd stanowił dużą bolączkę dla kierowców, ponieważ był zbyt wąski i przez to odbywał się tam ruch wahadłowy. Był także za niski dla niektórych pojazdów. Teraz miejsca dla samochodów ma być tam dużo więcej i ruch będzie odbywał się w obu kierunkach.

Uruchomienie przejazdu pod torami powinno wpłynąć na zmniejszenie obciążenia m.in. na wiadukcie Tarnobrzeskim i al. Piłsudskiego. Dzięki inwestycji kierowcy będą mogli przejechać od skrzyżowania w rejonie ZUS (ul. Głowackiego z al. Piłsudskiego i ul. Targową) aż do ul. Gen. Maczka i dalej w kierunku al. Wyzwolenia czy ul. Lubelskiej omijając al. Piłsudskiego, wiadukt Tarnobrzeski i ul. Marszałkowską.

Ulica Batorego stanie się ulicą ślepą, a ruch od ronda w rejonie budynku ZUS w kierunku wiaduktu będzie odbywał się nową jezdnią, która powstaje w rejonie ZOZ nr 2 oraz przebudowaną ulicą Styki.

Koszt inwestycji to 52 mln zł. Na realizację tego zadania miasto pozyskało dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Wykonawcą prac jest firma Strabag.

Wokul

Zdjęcia: Paweł Bialic

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4