Będzie cztery pasy ruchu. Od starej granicy miasta do węzła w Rudnej Małej

KATEGORIA: INWESTYCJE / 19 lutego 2019

Ul. Warszawska w przyłączonym do Rzeszowa Miłocinie. Nowa jezdnia zostanie dobudowana po wschodniej stronie obecnej drogi - na zdjęciu po prawej stronie
Fot. Google Maps

Nowy odcinek ul. Warszawskiej na terenie włączonego od 1 stycznia do Rzeszowa Miłocina zostanie poszerzony do czterech pasów ruchu. Miejscy urzędnicy ogłosili przetarg na opracowanie dokumentacji rozbudowy drogi od starej granicy miasta do nowej granicy z gminą Głogów Młp.

Dokumentacja ma objąć: rozbudowę ul. Warszawskiej na odcinku przyłączonym do Rzeszowa poprzez przedłużenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi na terenie miasta, przebudowę skrzyżowań ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską i ul. Łowiecką wraz z przebudową wlotów tych ulic; budowę chodnika przy ul. Warszawskiej na odcinku od ul. Miłocińskiej do projektowanej rozbudowy ul. Warszawskiej, po stronie terenu kolejowego; rozbudowę odcinków ul. Myśliwskiej i ul. Łowieckiej w rejonie skrzyżowań z ul. Warszawską; budowę akomodacyjnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu poszerzanej ul. Warszawskiej z ul. Myśliwską.

Łączna długość dróg przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 2150 m, w tym: rozbudowa ul. Warszawskiej do drogi dwujezdniowej na odcinku przyłączonym to ok. 950 m, rozbudowa ul. Myśliwskiej ok. 150 m, a rozbudowa ul. Łowieckiej ok. 100 m. Do tego dojdzie jeszcze budowa chodnika przy ul. Warszawskiej na terenie należącym do miasta przed 1 stycznia br. na odcinku ok. 950 m.

Planowana droga ma mieć dwie jezdnie o szerokości 7 m każda z pasem rozdziału o szerokości od 2,5 do 6 m. Konstrukcja nawierzchni ma być przystosowana do nośności 115 kN na oś. Wzdłuż drogi ma powstać jednostronna, asfaltowa, dwukierunkowa ścieżka rowerowa o efektywnej szerokości min. 2,5 m, a także chodniki o efektywnej szerokości min. 2 m po obu stronach drogi. Nowa jezdnia zostanie dobudowana po stronie wschodniej.

Zadaniem projektantów będzie też zaprojektowanie koniecznych obiektów inżynieryjnych, oświetlenia drogi oraz uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych (w tym decyzji ZRID). Przebudowa drogi pociągnie za sobą także wycinkę drzew i rozbiórkę budynków.

Dokumentacja ma być gotowa do 22 listopada 2019 r. Na oferty wykonawców miasto czeka do 18 marca br.

Rozbudowa obejmie też pozamiejski odcinek dawnej drogi krajowej nr 9, który teraz jest łącznikiem autostrady A4, o długości ok. 2,765 km przebiegający przez trzy miejscowości: Zaczernie, Pogwizdów Nowy i Rudna Mała w powiecie rzeszowskim. Koniec planowanego do rozbudowy odcinka drogi znajduje się na wysokości Szpitala Św. Rodziny w Rudnej Małej. Jak już informowaliśmy początkiem roku, w Starostwie Powiatowym w Rzeszowie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej rozbudowy łącznika A4 od nowych granic miasta do węzła Rzeszów – Północ. Dokumentacja wykonywana na zlecenie powiatu ma powstać do połowy roku, a do 30 września wykonawca będzie ma zrealizować całość zamówienia wraz z uzyskaniem decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności.

Po opracowaniu dokumentacji zarówno przez powiat jak i przez miasto, każdy z samorządów będzie musiał wykonać własną część inwestycji i ogłosić przetarg na przebudowę.

Z kolei Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Rzeszów podpisała niedawno umowę na rozbudowę odcinka drogi krajowej nr 9 w Rudnej Małej. Chodzi o fragment drogi o długości 310 metrów pomiędzy węzłem autostrady A4 Rzeszów – Północ, a skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 869 (tzw. droga lotniskowa). W ciągu 19 miesięcy firma MATBUD ma zaprojektować i wykonać robót budowlane na tym odcinku. Prace mają kosztować niecałe 4 mln zł. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. opracowanie koncepcji projektowej i projektu budowlanego, uzyskanie wszystkich zezwoleń oraz wykonanie robót budowlanych.

Przebudowa będzie polegać na poszerzeniu jezdni do 4 pasów ruchu (każdy po 3,5 m) wraz ze wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni do 115 kN na oś. Równolegle powstanie nowy odcinek ciągu pieszo-rowerowego o długości 1,26 km.

Docelowo więc cały odcinek trasy prowadzącej w kierunku Warszawy od starej granicy Rzeszowa z Miłocinem, aż do skrzyżowania z drogą lotniskową w Rudnej Małej będzie miał cztery pasy ruchu.

Tomasz Wrzesiński

Ul. Warszawska w przyłączonym do Rzeszowa Miłocinie
Fot. Google Maps

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4