Korzystasz z tej aplikacji? #RzeszowToMy zdobywa coraz większą popularność

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 2 stycznia 2024

Grafika: materiał prasowy UM Rzeszowa

Miejska aplikacja #RzeszowToMy staje się coraz bardziej popularna i pomocna rzeszowianom w rozwiązywaniu konkretnych problemów. - W odpowiedzi na sygnały mieszkańców służby rozwiązały już 1388 zgłoszeń - twierdzą władze miasta.

Wystartowała dwa lata temu

Oficjalna miejska aplikacja działa od jesieni 2022 roku. Powodem jej uruchomienia było usprawnienie kontaktu między mieszkańcami, a urzędem miasta wraz z podległymi mu jednostkami. Aplikacja łączy funkcję informacyjną z interwencyjną.

#RzeszowToMY jest dostępna bezpłatnie na najpopularniejszych platformach mobilnych z systemami Android oraz iOS.

- Mieszkańcy ściągnęli na swoje smartfony aplikację już ponad osiem tysięcy razy. Do tej pory udało nam się załatwić 1388 zgłoszonych problemów, a kolejnych 283 jest w trakcie realizacji - informują rzeszowscy urzędnicy.

- Za pośrednictwem tego narzędzia zamontowano nowe zjazdy dla wózków na schodach w rejonie ulic Bieckiej i Baligrodzkiej, w tej okolicy po zgłoszeniu użytkownika aplikacji naprawiono także chodniki. Przy ul. Wyspiańskiego zdemontowano nieprawidłowo ułożoną kostkę brukową i zamontowano ją od nowa. Na osiedlu Drabinianka utwardzono drogę dojazdową do ul. Kwiatkowskiego, naprawiono zabawki na placu zabaw i wymieniono gablotę na rozkłady jazdy na przystanku autobusowym. Przy ul. Sportowej załatano ubytki w nawierzchni jezdni, a przy ul. Hanasiewicza wymieniono nawierzchnię chodnika. Odnowione zostały także schody prowadzące z Placu Śreniawitów do Zamku Lubomirskich oraz kolejne, w Parku Sybiraków na osiedlu Gen. Andersa - wyliczają urzędnicy miejscy.

Za pośrednictwem aplikacji mieszkańcy zgłosili już ponad dwa tysiące spraw. Wśród nich są przede wszystkim zgłoszenia dotyczące usterek chodników, ścieżek rowerowych, ulic, czy oświetlenia drogowego. Część zgłoszeń dotyczy także przystanków autobusowych, elektronicznych tablic informacyjnych, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej, czy czystości na ulicach.

Jak informują nas władze miasta Rzeszowa pozornie są to drobne sprawy, ale właśnie takie mają często dla mieszkańców duże znaczenie. Dzięki aplikacji można je szybko zgłosić pracownikom miasta, którzy na nie zareagują. Nie trzeba chodzić ani dzwonić do urzędu, wystarczy w kilku krokach przesłać opis problemu ze swojego telefonu.

Jak to konkretnie działa?

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta Rzeszowa, służby miejskie mają trzy dni od daty zgłoszenia na ustalenie, kto konkretnie dany problem powinien rozwiązać, a potem w ciągu 10 dni do zgłaszającego musi wyjść informacja zwrotna, kto i jak się nim zajmie. Sprawy, które można załatwić natychmiast, są załatwiane „od ręki”.

Oprac. Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4