Konkurs programistyczny Gigathon. Zosta³o dwa tygodnie na zg³oszenia

KATEGORIA: EDUKACJA / 14 maja 2024

Fot. gigathon.pl

Zosta³o ostatnie dwa tygodnie na wziêcie udzia³u w ogólnopolskim konkursie programistycznym Gigathon.

Jak informuj± organizatorzy, uczestnicy Gigathonu rozpoczêli zmagania na pocz±tku maja, ale start rywalizacji nie oznacza koñca zapisów do II edycji. - Pierwszy etap w postaci krótkiego quizu potrwa do 26 maja, daj±c wszystkim zainteresowanym szansê na do³±czenie do walki o fantastyczne nagrody, których ³±czna pula wynosi ponad 70 000 z³otych - przekonuj±. W województwie podkarpackim honorowy patronat nad wydarzeniem objêli: Prezydent Miasta Rzeszowa Konrad Fijo³ek, Prezydent Miasta Stalowej Woli Lucjusz Nadbere¿ny oraz Prezydent Miasta Tarnobrzega £ukasz Nowak.

- Pierwsza edycja, w której wziê³o udzia³ ponad 8000 aspiruj±cych programistów od 7 do 18 roku ¿ycia pokaza³a nam, ¿e warto szukaæ m³odych talentów i stale inwestowaæ w ich rozwój. Widz±c zaanga¿owanie i kreatywno¶æ uczestników, jeste¶my przekonani, ¿e przysz³o¶æ bran¿y IT w Polsce bêdzie wyj±tkowo obiecuj±ca. Dlatego chc±c towarzyszyæ im w tej programistycznej podró¿y zadbali¶my o nagrody takie jak konsole Microsoft Xbox Series X, telefony, tablety, kursy oraz obozy programistyczne, które pozwol± im dalej odkrywaæ swój potencja³ - mówi Dawid Le¶niakiewicz, wspó³za³o¿yciel szko³y Giganci Programowania i organizator konkursu.

Formularz zapisowy dostêpny jest na oficjalnej stronie konkursu: http://info.gigathon.pl/miasto

II edycja - wiêcej mo¿liwo¶ci, równie¿ dla szkó³

Konkurs Gigathon to przede wszystkim doskona³a okazja dla m³odych programistów do sprawdzenia swoich umiejêtno¶ci. To tak¿e mo¿liwo¶æ zdobycia cennego do¶wiadczenia, które pozwoli im przygotowaæ siê na przysz³e wyzwania, jakie stawiaj± miêdzynarodowe hackathony programistyczne. W tej edycji na uczestników czekaj± a¿ cztery kategorie wiekowe: 7-9, 10-12, 13-15 oraz 16-18 lat. Dodatkowo, do konkursu zaproszono równie¿ wszystkie szko³y w Polsce, które rywalizuj± w ramach Gigathon School Challenge. Zadanie szkó³ jest proste - wystarczy, ¿e zachêc± uczniów do wziêcia udzia³u w konkursie. Im wiêcej zapisanych uczestników, tym wiêksza szansa dla placówki na wygran±.

£±czna pula nagród - ponad 70 000 z³otych

W II edycji sponsorem g³ównym Gigathonu i dostawc± sprzêtu elektronicznego dla laureatów zosta³a firma Komputronik. Jednak to nie wszystko - organizatorzy przewiduj± nagrody dla wszystkich 100 finalistów, którzy pojawi± siê w listopadzie na wielkim finale w Warszawie. Do wygrania s± m.in. konsole Microsoft Xbox Series X, telefony, tablety, akcesoria marki Samsung, kursy oraz obozy programistyczne, a tak¿e pakiety ksi±¿ek ufundowane przez wydawnictwa HarperCollins i Helion. Równie atrakcyjne zestawy czekaj± na szko³y, które staj± do walki o bony na sprzêt elektroniczny i edukacyjny, a tak¿e stypendia dla najlepszych uczniów.

Fot. Materia³y organizatorów

Wielki fina³ - otwarcie drzwi do kariery programisty

Podobnie jak w poprzedniej edycji, setka najlepszych uczestników zostanie zaproszona na wielki fina³ do Warszawy. Podczas fina³owej rozgrywki, najlepsi programi¶ci z ca³ego kraju przyst±pi± do zadania projektowego i odbior± zas³u¿one nagrody. - Jednak, jak zaznaczyli uczestnicy pierwszej ods³ony Gigathonu, fina³ to co¶ wiêcej ni¿ wy³onienie zwyciêzców. To przede wszystkim doskona³a okazja do networkingu, poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach oraz mo¿liwo¶æ poczucia atmosfery prawdziwych hackathonów - przekonuj± organizatorzy.

Co wiêcej, organizatorzy dok³adaj± wszelkich starañ, aby sama lokalizacja by³a dla uczestników warto¶ci± dodan±. Dlatego wybór miejsca fina³u pierwszej edycji nie by³ przypadkowy - odby³ siê na Wydziale Matematyki i Nauk Informatycznych Politechniki Warszawskiej. Dziêki temu uczestnicy mogli zobaczyæ, jakie mo¿liwo¶ci otwiera przed nimi ¶cie¿ka programistyczna i zainspirowaæ siê do dalszego rozwoju na uczelniach technicznych. Dodatkowo na miejscu finali¶ci mogli zobaczyæ najnowsze rozwi±zania technologiczne partnerów wydarzenia, stworzyæ wyj±tkow± relacjê w fotobudce 360 oraz zagraæ na konsolach Microsoft Xbox Series X. Fina³ II edycji to okazja do przygotowania kolejnych atrakcji dla najlepszych uczestników Gigathonu, oprócz atrakcyjnych nagród organizatorzy maj± w planach jeszcze kilka niespodzianek.

Wiêcej informacji oraz formularz zapisowy dostêpne s± na oficjalnej stronie wydarzenia: http://info.gigathon.pl/miasto.

Red.

Fot. Materia³y organizatorów

  

Redaktor naczelny: Barbara Kêdzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kêdzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4