Betonowanie estakady. Trwa potężna operacja na budowie Wisłokostrady

KATEGORIA: INWESTYCJE / 27 lutego 2025

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Kilkadziesiąt godzin ciągłej pracy, 20 ciężarówek dostarczających cały czas beton z dwóch wytwórni, zaangażowane dwie duże brygady pracowników. Tak wygląda betonowanie estakady, która jest częścią Wisłokostrady.

Budowa Wisłokostrady to największa inwestycja drogowa Rzeszowa ostatnich lat. Jej wartość to aż 184 mln zł. Nowa droga, o długości ponad 2 km, połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka i ul. Siemieńskiego, i odciąży z ruchu centrum Rzeszowa - m.in. al. Piłsudskiego a także rondo Pobitno.

- Wisłokostrada to nie tylko budowa samej drogi, ale także kilku dużych obiektów inżynierskich. Pierwszym z nich jest nowy, ponad 80-metrowy most Załęski, który powstaje w miejscu starej, wąskiej przeprawy. Drugim jest potężna estakada nad torami kolejowymi. Ten obiekt składa się z dwóch niezależnych konstrukcji o długości całkowitej 373,69 m - nitka lewa oraz 270,74 m – nitka prawa. Kolejnymi są most na rzece Młynówce oraz mur oporowy w rejonie ul. Konfederatów Barskich - wylicza Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

W środę na budowie Wisłokostrady rozpoczęła się ważna operacja – betonowanie lewej nitki estakady.

– To duże przedsięwzięcie. Kilkadziesiąt godzin ciągłej pracy, samochody dowożące cały czas beton, zaangażowane dwie betoniarnie. Najważniejsze jest to, że wszystko podczas tej operacji idzie bardzo sprawnie i przybliża nas do szybszego oddania do użytku Wisłokostrady – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa, który w czwartek był na budowie drogi.

Zgodnie z zapisami przetargu inwestycja zakończyć się ma w maju 2026 roku. - Ale w związku z tym, że prace są prowadzone bardzo sprawnie i szybko, niewykluczone jest, że budowę uda się zakończyć do końca tego roku. Jeszcze szybciej, bo prawdopodobnie w połowie tego roku, mogą zostać oddane do użytku Most Załęski i nowe rondo na ul. Ciepłowniczej - dodaje Gernand.

Długość betonowanej estakady - 270,74 m

Ilość betonu, który zostanie wbudowany – 3 208 m sześc.

Ilość stali zbrojeniowej - 590 091,9 kg

Wykonawcą robót jest konsorcjum firm - ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.

Dofinansowanie inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych wynosi 65 mln zł, a z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg - 30 mln zł.

Red.

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4