Nowy bank obsługuje Urząd Miasta Rzeszowa. Co to oznacza dla mieszkańców?
KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 3 lipca 2025
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Jak już informowaliśmy, od 1 czerwca 2025 roku zmienił się bank obsługujący finanse Rzeszowa na Bank Pekao S.A. Oferta tego banku, została wybrana w postępowaniu przetargowym. Ratusz podkreśla, że była finansowo najkorzystniejsza dla miasta. Bank Pekao S.A. będzie obsługiwał Rzeszów przez 6 kolejnych lat. Obsługa ta dla miasta będzie bezkosztowa.
O szczegółach mówiono w czwartek (3 lipca) podczas konferencji prasowej w ratuszu.
- Jesteśmy stolicą innowacji i będziemy mogli korzystać z bardzo nowoczesnych rozwiązań, jakie oferuje bank Pekao S.A. Sam o tym wiem, bo jestem klientem tego banku i mam doskonałe doświadczenia. Cieszę się, że teraz mieszkańcy i samorząd będą mogli korzystać z tych wszystkich najnowocześniejszych rozwiązań – podkreślił prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.
Ponad 800 rachunków w mieście
Prezes Pekao S.A. podkreślał, ze miasto jest w dobrych rękach.
- W 2029 r. będziemy obchodzili stulecie banku, więc jesteśmy trwałym elementem infrastruktury finansowej, ale i gospodarczej w Polsce - zapewnił prezes Cezary Stypułkowski. Jak dodał, Rzeszów jest rozpoznawalny na mapie Polski i miano, jakim się posługuje: Stolica Innowacji nie jest na wyrost. Obiecał, że Bank będzie się starał przy pomocy środków, którymi dysponuje, wspierać ambitne i prowadzące do rozwoju inicjatywy. - Jestem przekonany, że Rzeszów będzie bardzo dobrym miejscem, w którym niektóre z naszych schematów, i rozliczeniowych, i finansowych będą testowane i być może rozleją się na cały kraj - zaznaczył Stypułkowski.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Dlaczego została wybrana właśnie ta placówka, wyjaśniał skarbnik miasta, Jacek Mróz.
- Bank został wybrany w formule przetargu. Samo przygotowanie było długie i żmudne, trwało kilka miesięcy. Wykonaliśmy oceną ofert różnych banków. Ta oferta była najkorzystniejsza, ponieważ otrzymaliśmy wersję wysokiej jakości produktu bezpiecznego, cyberbezpiecznego dla mieszkańców i dla miasta. Pekao S.A. oferuje nam zerowe koszty obsługi bankowej, jak również bezmarżowego systemu utrzymania linii kredytowych w rachunku bieżącym. Również depozyty zostały najwyżej wycenione przez bank Pekao S.A., co spowodowało, że historycznie mamy najniższe koszty i największe oszczędności z tytułu obsługi bankowej w mieście. Jeśli chodzi o cały system, który obejmuje bankowość Pekao S.A., dotyczy on 116 jednostek, w tym jednostek oświatowych, instytucji kultury i naszego miasta. To jest ponad 800 rachunków bankowych i obsługa ponad 2 miliardów 600 milionów złotych. To największy budżet na Podkarpaciu - zaznaczył Jacek Mróz.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Co ta zmiana banku oznacza w praktyce dla mieszkańców Rzeszowa?
W związku z tym, że zmienił się bank obsługujący finanse miasta Rzeszowa, wpłaty gotówkowe bez prowizji m.in. podatków oraz opłat za odpady są przyjmowane w nowych miejscach. Co istotne, jest ich więcej niż dotychczas.
Do tej pory gotówkowe wpłaty bez prowizji można było uiszczać w czterech punktach kasowych Urzędu Miasta Rzeszowa. Po 1 czerwca 2025 r. takich bezprowizyjnych opłat gotówkowych można dokonywać aż w 15 placówkach na terenie całego Rzeszowa. Te miejsca to:
- Bank Pekao SA – ul. 3 Maja 21,
- Bank Pekao SA – ul. Słowackiego 5,
- Bank Pekao SA – al. Cieplińskiego 1,
- Bank Pekao SA – al. Powstańców Warszawy 8,
- Poczta Polska – ul. Asnyka 9,
- Poczta Polska – ul. Dąbrowskiego 77,
- Poczta Polska – al. Rejtana 69,
- Poczta Polska – ul. Lwowska 6,
- Poczta Polska – al. Witosa 21,
- Poczta Polska – al. Piłsudskiego 44,
- Poczta Polska – ul. Pelczara 6,
- Poczta Polska – ul. Goździkowa 11/3,
- Poczta Polska – ul. Powstańców Wielkopolskich 4,
- Poczta Polska – ul. Starzyńskiego 2,
- Poczta Polska – ul. Leska 2.
Uwaga! Punkty kasowe, które znajdowały się w czterech lokalizacjach: ul. Okrzei 1, pl. Ofiar Getta 7, ul. Kopernika 15, ul. Hanasiewicza, 10 są już nieczynne.
Zmiany ważne dla mieszkańców
Od 1 czerwca 2025 r. wpłaty podatków oraz opłat za odpady GOTÓWKĄ można dokonywać:
- BEZ PROWIZJI tylko na NOWE NUMERY kont bankowych, które dostępne są w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta Rzeszowa.
- NA DOTYCHCZASOWE NUMERY KONT do 31 grudnia 2025 r., ale takie wpłaty od 1 czerwca 2025 r. są objęte prowizją.
Szczegółowych informacji na temat nowych kont bankowych udzielają pracownicy w merytorycznych wydziałach Urzędu Miasta Rzeszowa. Można je też uzyskać telefonicznie, dzwoniąc na numer miejskiej infolinii: 17 788 99 00.
Opr. Red.
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa