Tak w Rzeszowie powstaje Wisłokostrada. Zobacz filmy z placu budowy

KATEGORIA: INWESTYCJE / 4 sierpnia 2025

Fot. Mateusz Ficek

Trwa budowa Wisłokostrady, obecnie największej inwestycji drogowej w Rzeszowie. Zobaczcie nagrania wideo z placu budowy.

Najnowsze z nich opublikował w mediach społecznościowych prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek. - Nie mogłem się powstrzymać, żeby nie zajrzeć - napisał w poście. Prezydent, jak to określił w nagraniu „dokonał historycznego przejazdu nad torami Wisłokostradą” aż do mostu Załęskiego, nazywając swój przejazd nieformalną inauguracją.

Na kolejnym nagraniu opublikowanym kilka dni temu na profilu miasta Rzeszów - stolica innowacji widzimy z kolei postępy prac na Wisłokostradzie „z lotu ptaka”.

Realizacja: Adam Lampart / Urząd Miasta Rzeszowa

Wisłokostrada to nie tylko budowa samej drogi ale także kilku dużych obiektów inżynierskich. Jednym z nich jest niedawno oddany do użytku nowy Most Załęski. Kolejnym jest potężna estakada nad torami kolejowymi. Ten obiekt składa się z dwóch niezależnych konstrukcji. Nitka prawa ma długość 270 metrów. Obiekt został zabetonowany w lutym tego roku. W lipcu nadszedł czas na nitkę lewą, która ma długość prawie 374 m.

Kolejny film opublikował Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie. Przedstawia on właśnie potężną operację betonowania lewej jezdni estakady. Roboty trwały od 21 do 23 lipca. Betonowanie prowadzono w sposób ciągły. Brygady składały się z dwóch 40 osobowych zespołów pracujących w trybie po 12 godzin. Podczas betonowania beton był dostarczany 30 betonowozami z dwóch wytwórni jednocześnie (trzecia wytwórnia jako rezerwowa). Betonowanie początkowo odbywało się przy użyciu 3 pomp, następnie przy użyciu 2 pomp.

Długość estakady do betonowania – jezdnia lewa: 373,69 m. Ilość betonu, który został wbudowany – 4 434 m3. Ilość stali zbrojeniowej: 815 243,6 kg. Długość kabli sprężających: 6 984 m.

Obecnie trwają prace nad montażem zbrojenia i betonowaniem kap chodnikowych na ustroju jezdni prawej. Dodatkowo na estakadzie jezdni prawej wykonywane są roboty w zakresie zabezpieczenia antykorozyjnego powierzchni betonowych.

Wisłokostrada to największa inwestycja drogowa Rzeszowa ostatnich lat. Droga będzie miała ponad 2 km długości - połączy al. Rejtana z ul. Generała Maczka i Siemieńskiego i ma za zadanie odciążyć z ruchu centrum Rzeszowa - m.in. al. Piłsudskiego a także rondo Pobitno. Koszt budowy Wisłokostrady to 184 mln zł. Zgodnie z umową inwestycja ma być gotowa wiosną 2026 r. Ze względu na optymistyczne tempo prac miejscy urzędnicy liczą, że uda się ją zakończyć szybciej – jeszcze końcem tego roku.

Koszt inwestycji to przeszło 184 mln zł. Łączne wsparcie z budżetu państwa przyznane przez poprzedni rząd Zjednoczonej Prawicy wynosi 95 mln zł (65 mln zł z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych i 30 mln zł z Funduszu Rozwoju Dróg). Wykonawcą Wisłokostrady jest konsorcjum firm - ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.

Po zakończeniu budowy tej części Wisłokostrady, miastu pozostanie do realizacji kolejny jej etap, czyli poszerzenie ul. Gen. Maczka aż do skrzyżowania z ul. Lubelską.

Rafk

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

Fot. Mateusz Ficek

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4