Wykonawca Wisłokostrady wybrany! Droga za 169 mln zł ma powstać do 2026 r.

KATEGORIA: INWESTYCJE / 24 lipca 2023

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Po ponad dwóch miesiącach od otwarcia ofert ratusz wybrał wykonawcę Wisłokostrady. Trasa łącząca aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą ma być gotowa w 2026 roku. Jej budowa obejmie także wykonanie nowego mostu przez Wisłok i - jak zapowiada miasto - rozpocznie się niebawem.

O wyborze wykonawcy Wisłokostrady poinformował w poniedziałek (24 lipca) najpierw w mediach społecznościowych prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek. Następnie ratusz wydał oficjalny komunikat. Sprawa prawdopodobnego bliskiego już rozstrzygnięcia przetargu wypłynęła na ostatniej sesji Rady Miasta.

Miasto w postępowaniu przetargowym miało zarezerwowane formalnie 180 mln zł. Do przetargu na budowę drogi wpłynęło 13 ofert, których wartość wahała się od 169 mln zł do ponad 230 mln zł. Dwie oferty mieściły się w kwocie budżetu. Najniższą z nich złożyło konsorcjum Antex II z Lubyczy Królewskiej (lider) i Wysowa Mosty ze Stanisławowa Pierwszego (partner).

- Po wnikliwej analizie oferty Urząd Miasta Rzeszowa zdecydował się ją przyjąć. Rozstrzygnięcie przetargu nastąpiło dzisiaj, a podpisanie umowy jest planowane na sierpień - przekazał Bartosz Gubernat z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Droga ma powstać w ciągu 32 miesięcy od parafowania dokumentu. - Co oznacza, że pierwsi kierowcy powinni skorzystać z niej w 2026 roku - precyzuje Gubernat. Trasa zostanie objęta 7-letnią gwarancją.

Wisłokostrada to jeden z kluczowych projektów drogowych, przewidzianych do realizacji na najbliższe lata. - Dwupasmowa trasa połączy aleję Rejtana z ulicą Ciepłowniczą, a stąd doprowadzi przez ul. gen. Maczka do skrzyżowania ul. Lubelskiej z al. Wyzwolenia. Na razie gotowy jest około 500-metrowy fragment, łączący al. Rejtana z nowym targowiskiem - mówi Bartosz Gubernat.

Nowa trasa z ulicą Ciepłowniczą połączy się rondem. Przy drodze zostaną wybudowane drogi dla rowerów i chodniki. Częścią inwestycji będzie także budowa nowego mostu przez Wisłok w ciągu ulicy Ciepłowniczej. Przeprawa zastąpi wysłużony most Załęski.

- Projekt drogi jest już gotowy, dlatego wykonawca będzie mógł od razu rozpocząć budowę - zaznacza Gubernat.

Miasto otrzyma na ten cel 95 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Zakres prac

W ramach tego zadania w sumie wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 kilometrów. Ponadto powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3 286 m. Częścią inwestycji będą także duże obiekty inżynieryjne takie jak np. dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka. To zadanie to m.in. także budowa nowego, szerszego mostu Załęskiego oraz mostu na rzece Młynówka i budowa ronda w rejonie ul. Ciepłowniczej.

Budowa Wisłokostrady obejmie:

Budowę dróg na odcinku od al. Rejtana (skrzyżowanie z ul. Lwowską) do skrzyżowania ul. gen. Maczka i ul. Siemieńskiego o łącznej długości 2 040 m w tym:

• budowę drugiej jezdni na odcinku od al. Rejtana do targowiska o długości ok. 500 m,

• budowę dwóch jezdni od targowiska do skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą długości 909 m,

• rozbudowę ulicy Ciepłowniczej i Maczka na długości 631 m,

 budowę obustronnych chodników i ścieżek rowerowych o łącznej długości ok. 3 286 m,

 budowę skrzyżowania z ul. Ciepłowniczą (skrzyżowanie typu rondo) o średnicy zewnętrznej ok. 75 m,

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

 budowę sześciu zatok autobusowych,

 budowę oraz przebudowę dróg wewnętrznych służących do obsługi przyległego terenu - ul. Chłędowskiego na odcinku 130 m,

 budowę mostu na rzece Młynówka długości ok. 18,8 m,

 budowę mostu na rzece Wisłok długości ok. 81 m,

 budowę dwujezdniowej estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka: jezdnia lewa o długości ok. 374 m, jezdnia prawa o długości ok. 271 m,

 budowę oświetlenia ulicznego: słupy oświetleniowe – 102 szt., oprawy oświetl. LED – 122 sztuk,

 rozbiórkę 11 obiektów kubaturowych,

 zabezpieczenie osuwiska w rejonie ul. Konfederatów Barskich i ul. Chłędowskiego – ściana oporowa długości 72 mb, wysokości : 5,9-9,8 m, grubości: 0,4-1,2 m,

 umocnienie rzeki Wisłok narzutem kamiennym oraz koszami kamienno-siatkowymi na odcinku o długości 457,1 m,

 Przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej, sieci gazowej, sieci C.O. (wraz z przebudową komory cieplnej), urządzeń energetycznych i teletechnicznych nadziemnych i podziemnych.

Budowa Wisłokostrady miała objąć także trzeci etap inwestycji, w ramach którego planowano poszerzenie ul. Maczka do czterech pasów ruchu aż do skrzyżowania z ul. Lubelską. Miasto w tym przypadku również dysponuje już projektem inwestycji i kompletem pozwoleń. Ze względów finansowych ratusz zdecydował jednak na razie odsunąć w czasie realizację tego etapu. Nie obejmował go rozstrzygnięty obecnie przetarg.

Rafk

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4