Co dalej ze sklepem w Rzeszowie? Mamy odpowiedź Intermarché
KATEGORIA: GOSPODARKA / 13 grudnia 2019
W piątek rano napisaliśmy, że z nieoficjalnych informacji, które dotarły do naszej redakcji, wynika, iż francuska sieć sklepów Intermarché może całkowicie opuścić Polskę. Tymczasem w Rzeszowie sklep tej sieci działa w galerii przy ul. Lisa-Kuli. Jaka jest zatem jego przyszłość? W tej sprawie skierowaliśmy pytania do Grupy Muszkieterów nadzorującej francuską sieć sklepów. Otrzymaliśmy odpowiedź.
- Chcielibyśmy poinformować, że Grupa Muszkieterów poprzez ponad 20-letnie doświadczenie bardzo mocno związała się z polskim rynkiem i wraz z nim chce się dalej rozwijać. Zarząd Grupy postrzega rynek handlu detalicznego w Polsce jako ukształtowany, jednocześnie oceniając, iż posiada on potencjał wzrostu. Potwierdzeniem tego są rosnące obroty Grupy Muszkieterów, które w 2018 roku wyniosły blisko 7,5 mld zł, a już po trzech kwartałach tego roku 5,7 mld zł - napisała w odpowiedzi na nasze pytania Eliza Orepiuk-Szymura, dyrektor ds. Komunikacji i Informacji z ITM Polska sp. z o.o.
Według przedstawicielki firmy, grono właścicieli sklepów zrzeszonych pod szyldami Grupy Muszkieterów stale rośnie i liczy obecnie około 300 niezależnych polskich przedsiębiorców. - Niektórzy z nich, prowadzą po kilka sklepów, jak jeden z przedsiębiorców, który na przestrzeni ostatniego roku przeniósł wszystkie cztery – prowadzone dotąd pod innym szyldem sklepy – do Grupy Muszkieterów. Niezależnie od przynależności do Grupy, wszyscy franczyzobiorcy podejmują własne decyzje biznesowe - twierdzi Eliza Orepiuk-Szymura.
Zaznacza też: - Co szczególnie warte podkreślenia zdecydowana większość sklepów Intermarché rokrocznie wypracowuje zyski. Nie sposób jednak analizować sytuacji Grupy w oderwaniu od koniunktury gospodarczej i wyzwań, z jakimi mierzy się cała branża. Znaczące konsekwencje przyniosły rosnąca konkurencja, częściowy zakaz handlu w niedziele oraz wzrost cen energii. Większym sklepom, takim jak te prowadzone pod szyldami Intermarché, w szczególnych przypadkach trudniej generować zyski. Na kondycję i rentowność danych sklepów istotny wpływ ma również sytuacja na rynku lokalnym i rosnąca konkurencja.
Między innymi te czynniki sprawiły, że już od ponad roku priorytetową dla Grupy Muszkieterów pozostaje wnikliwa analiza rynku i dostosowanie się do jego dynamiki. Jednym z możliwych efektów tego procesu są zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwalają Grupie stopniowo wzmacniać model biznesowy, o czym świadczą zyski otwartych w ostatnim roku sklepów pod szyldem Intermarché.
Przyszłość sklepu w stolicy Podkarpacia firma komentuje lakonicznie:
- Chcielibyśmy podkreślić, że Intermarché w Rzeszowie jest sklepem, który normalnie prowadzi swoją działalność - kończy swą odpowiedź dyrektor Eliza Orepiuk-Szymura.
Red.