Wojewoda podpisała kolejne zezwolenia na budowę drogi S19

KATEGORIA: INWESTYCJE / 2 marca 2020

Budowa drogi S19 na odcinku Lasy Janowskie - Nisko
Fot. s19lasyjanowskie-nisko.pl

Wojewoda podkarpacki Ewa Leniart podpisała decyzje o zezwoleniu na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S19. W piątek na odcinek Lasy Janowskie – Zdziary, w poniedziałek na odcinek Podgórze – Kamień.

Świeżo zatwierdzona inwestycja na odcinku S19 Lasy Janowskie - Zdziary obejmuje łącznie około 9,3 km dwujezdniowej, dwupasmowej drogi z pasami awaryjnymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

W ramach zatwierdzonej inwestycji powstanie między innymi dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (Bukowa I i Bukowa II), dwa mosty, dziewięć wiaduktów (w tym przejścia dla dużych i średnich zwierząt), piętnaście przepustów a także kładka dla pieszych. Ponadto w zakres zadania wchodzi budowa dodatkowych jezdni, budowa i przebudowa infrastruktury kolidującej z projektowaną drogą, budowa i przebudowa zjazdów publicznych i indywidualnych, budowa odwodnienia drogi, budowa urządzeń ochrony środowiska (m.in. ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających wody opadowe i roztopowe). Koszt budowy tego odcinka wyniesie ok. 236 mln zł.

Fot. GDDKiA

Natomiast odcinek S19 Podgórze – Kamień to piąta z sześciu planowanych do uzyskania decyzji ZRID dotycząca szlaku Via Carpatia w województwie podkarpackim.

W tym przypadku przedsięwzięcie obejmuje budowę 10,5 km dwujezdniowej, dwupasmowej drogi w tym: budowę trasy głównej po nowym śladzie, budowę dwóch węzłów drogowych („Podgórze” i „Nowy Kamień”), przebudowę i rozbudowę istniejących dróg i skrzyżowań w zakresie inwestycji, budowę ciągów pieszych, rowerowych oraz pieszo-rowerowych, budowę obiektów inżynierskich (most, wiadukty, przepusty ekologiczne, przejścia dla zwierząt), budowę systemu odwodnienia, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy, budowę zbiorników retencyjnych i kompensacyjnych, budowę urządzeń ochrony środowiska (w tym ekranów akustycznych), budowę oświetlenia drogowego.

Koszt budowy tego odcinka wyniesie ok. 334 mln zł. Tym samym - łączna długość odcinków z pozwoleniem na budowę obejmie 46 km.

Fot. GDDKiA

W realizacji znajdują się już cztery z sześciu odcinków S-19 od Sokołowa Małopolskiego do granicy z województwem lubelskim. Ostatni, szósty odcinek Kamień – Sokołów Małopolski Północ znajduje się w trakcie procedowania. Ma on długość ok. 7,9 km, a wartość umowy na realizację wynosi ok. 286,4 mln zł.

Z pierwszych odcinków kierowcy powinni skorzystać w połowie 2021 r., a z całej trasy pomiędzy Lublinem i Sokołowem Małopolskim w połowie 2022 r. Tym samym Rzeszów poprzez Lublin połączy się drogą ekspresową z Warszawą.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4