Na pięciu skrzyżowaniach będą przejazdy rowerowe. Koszt to ponad 1,6 mln zł

KATEGORIA: INWESTYCJE / 18 lipca 2022

Jednym z pięciu skrzyżowań, gdzie przy przejściach dla pieszych powstaną przejazdy rowerowe będzie rondo Dmowskiego, czyli skrzyżowanie al. Piłsudskiego z al. Cieplińskiego
Fot. Paweł Bialic

Wszystko wskazuje, że miejskim urzędnikom uda się bez przeszkód rozstrzygnąć przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie przejazdów rowerowych na pięciu ruchliwych rzeszowskich skrzyżowaniach. Jest jedna oferta i - co jest obecnie rzadkością, mieści się w założonym przez ratusz budżecie.

Przejazdy rowerowe mają pojawić się na wyposażonych w sygnalizację świetlną skrzyżowaniach: al. Witosa – ul. Wiktora – ul. Wyspiańskiego; al. Piłsudskiego – al. Cieplińskiego; al. Batalionów Chłopskich – ul. Przemysłowa; al. Batalionów Chłopskich – ul. Langiewicza i al. Powstańców Warszawy – ul. Hetmańska. Na czterech skrzyżowaniach dobudowa czeka po jednym brakującym przejeździe dla rowerów. Tylko na rondzie Dmowskiego nie ma obecnie żadnego i muszą tam powstać od razu cztery.

Miasto planowało wydać na ich budowę kwotę 1 mln 716 tys. zł. Jedyny oferent to spółka ZUP Elstop z Nowego Sącza, która zaproponowała za usługę prawie 1 mln 656 tys. zł, a więc miasto zaoszczędzi 60 tys. zł. Jeśli nie będzie żadnych formalnych przeszkód wkrótce nastąpi oficjalny wybór wykonawcy i podpisanie umowy.

Budowa przejazdów rowerowych będzie polegać m.in. na montażu nowej sygnalizacji świetlnej, przebudowie kolidujących sieci, obniżeniu krawężników w rejonie przejazdów dla rowerzystów i przejść dla pieszych, przebudowie części dojść do przejść dla pieszych. Prace mają być prowadzone na zasadzie „zaprojektuj i wybuduj”.

Na zrealizowanie zadania wykonawca będzie mieć 12 miesięcy od momentu podpisania umowy, ale nie dłużej niż do końca listopada 2023 r. Urzędnicy liczą, że stanie się to szybciej.

- Liczymy, że przejazdy na każdym z pięciu skrzyżowań będą oddawane sukcesywnie - wyjaśnia Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Obecnie na skrzyżowaniach, których dotyczą prace istnieją tylko przejścia dla pieszych. Rowerzyści muszą zsiadać z jednośladów i przeprowadzać je przez pasy. Za przejazd przez przejście grozi mandat.

Budowa przejazdów to efekt wniosków przedstawicieli rzeszowskiego środowiska rowerowego.

Rafk

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

Fot. Materiały Urzędu Miasta Rzeszowa

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4