Firma z Rzeszowa wykona koncepcję miejskiej auli przy ratuszu. Za 22 tys. zł
KATEGORIA: INWESTYCJE / 15 lutego 2023
Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa
Biuro Architekta Miasta Rzeszowa wybrało firmę, która ma opracować koncepcję budowy nowego obiektu Urzędu Miasta w sąsiedztwie ratusza w rejonie ul. Słowackiego i Króla Kazimierza. Zadanie to przypadnie firmie ASA Architekci z Rzeszowa. Miasto zapłaci za koncepcję 22 tys. zł.
Wykonawca wybrany
Jak informowaliśmy w minionym tygodniu, do postępowania w formie zapytania ofertowego ogłoszonego końcem zeszłego roku przez Biuro Architekta Miasta Rzeszowa zgłosiło się pięć firm. W połowie lutego miało dojść do rozstrzygnięcia i faktycznie 13 lutego pojawiła się informacja o wyborze wykonawcy.
Jak czytamy w piśmie podpisanym przez architekta miasta Janusza Sepioła, najkorzystniejszą cenowo i spełniającą wymogi ofertę złożyła firma Autorskie Studio Architektury ASA Architekci z Rzeszowa i to właśnie ona ma być autorem koncepcji budowy nowego miejskiego obiektu tuż przy ratuszu. Miasto zapłaci za wykonanie takiego opracowania 22 tys. zł. Termin realizacji jest dosyć krótki, bo wynosi trzy tygodnie od podpisania umowy. Gotowa koncepcja ma być podstawą do ogłoszenia konkursu architektonicznego na projekt przyszłego budynku.
Pomysł zabudowy terenu tuż przy ratuszu pojawiał się w przestrzeni medialnej już wiele lat temu. Kilka lat temu rzeszowscy radni Prawa i Sprawiedliwości proponowali, aby powstało tam centrum kultury, w którym miałaby się znaleźć m.in. galeria poświęcona twórczości Józefa Szajny. Prezydent Tadeusz Ferenc chciał tam ulokować wielopoziomowy parking.
Teraz pomysł nowego zagospodarowania tego terenu odświeżyć postanowił wspomniany już architekt miasta Janusz Sepioł. Jego zdaniem w miejscu gdzie kiedyś stały zburzone w czasie wojny kamienice, a obecnie jest parking, powinien powstać obiekt, w którym znajdzie się aula miejska i przestrzeń wystawiennicza służąca organizacji różnego rodzaju miejskich uroczystości. W ratuszu jest na to za mało miejsca.
Aula na 200 osób
Obiekt przy ul. Słowackiego miałby być dwupiętrowy, do tego byłaby jedna kondygnacja podziemna. Na parterze znajdowałaby się przestrzeń wystawiennicza, recepcja i część administracyjna. Na pierwszym piętrze przewidziano salę amfiteatralną na około 180-200 osób z proscenium, zapleczem technicznym i kabiną tłumaczy. Na drugim piętrze z kolei miałaby się znaleźć platforma widokowa, do rozważenia jest również propozycja umieszczenia tam kawiarni. Na poziomie -1 z kolei znalazłyby się pomieszczenia techniczne, szatnie i toalety.
Nowy budynek miałby dysponować podjazdem dla samochodów, windą towarową i osobową czy klimatyzacją. Obiekt ma dać możliwość organizowania spotkań mieszkańców miasta (np. organizacji pozarządowych, stowarzyszeń), organizowanie uroczystości miejskich, małych koncertów, recitali, występów solistów i grup kameralnych, organizowanie wystaw, wernisaży, spotkań uniwersytetu trzeciego wieku, uroczystych otwartych posiedzeń miejskich etc. Dziś odbywają się one często w ratuszu, w sali sesyjnej co oznacza konieczność jej oddzielnego aranżowania na każde takie wydarzenie.
Na parterze nowego obiektu mogłyby być organizowane spotkania korporacyjne, jubileusze. W sali widowiskowej byłaby możliwość projekcji filmów. Przyszły budynek ma być też w pełni przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Spełnienie takich wymagań w zabytkowym ratuszu nie jest możliwe.
Wokul