Zamkną przejazd na ulicy Langiewicza. Będą objazdy i zmiany tras autobusów

KATEGORIA: KOMUNIKACJA / 24 lipca 2022

Fot. Krzysztof Kuchta

Niemal dwa miesiące potrwają utrudnienia związane z przebudową przejazdów kolejowych w ciągu ul. Langiewicza oraz ul. Hanasiewicza. Pierwszy zostanie zamknięty już od środy (27 lipca). Drugi w sierpniu. Będą objazdy i zmiany tras miejskich autobusów.

Przejazdy kolejowo-drogowe będą sukcesywnie zamykane z powodu prowadzonych w rejonie stacji Rzeszów Staroniwa prac przy przebudowie torów, a także budową nowego przystanku Rzeszów Osiedle Dąbrowskiego. Powstanie też dodatkowy tor. Prace związane są z realizacją inwestycji na linii kolejowej nr 106 Rzeszów – Strzyżów w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.

- Przebudowa zwiększy poziom bezpieczeństwa użytkowników tych skrzyżowań. Wymieniona zostanie nawierzchnia torowa i drogowa, która zapewni kierowcom sprawny przejazd przez tory. Chodniki wzdłuż przejazdów umożliwią pieszym bezpieczną komunikację - zapowiada Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jak informują PKP PLK, roboty na przejeździe kolejowo - drogowym w ciągu ul. Langiewicza planowane są od środy, 27 lipca i potrwają do 17 sierpnia. Wtedy roboty rozpoczną się na przejeździe w ciągu ul. Hanasiewicza i potrwają od 18 sierpnia do 16 września.

Z powodu zamykania przejazdów w tym czasie nastąpią zmiany w organizacji ruchu. Auta kierowane będą na objazdy, zgodnie z oznakowaniem. W przypadku przejazdu na ul. Langiewicza objazd będzie prowadził ulicami: Chmaja, Hanasiewicza i Boya-Żeleńskiego, w przypadku przejazdu na ul. Hanasiewicza objazd poprowadzony zostanie ulicami: Chmaja, Langiewicza i Boya-Żeleńskiego.

W związku z zamykaniem przejazdów Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie przygotował zmiany tras czterech linii komunikacji miejskiej obsługiwanych przez MPK.

Objazdy autobusów w okresie od 27 lipca (godz. 7:00) do 22 sierpnia:

- Linia nr 10 (kier. Łukasiewicza): do przyst. Wita Stwosza pętla 01 bez zmian następnie Langiewicza – Boya-Żeleńskiego – Hanasiewicza – Chmaja – Langiewicza i dalej bez zmian;

- Linia nr 10 (kier. Bł. Karoliny): do przyst. Langiewicza park 02 bez zmian następnie Chmaja – Hanasiewicza – Boya-Żeleńskiego – Langiewicza i dalej bez zmian;

- Linia nr 23 (kier. Lubelska): do przyst. Langiewicza / Wita Stwosza 04 bez zmian następnie nadal Langiewicza – Boya-Żeleńskiego – Hanasiewicza – Chmaja – Langiewicza i dalej bez zmian;

- Linia nr 23 (kier. Matuszczaka): do przyst. Langiewicza park 02 bez zmian następnie Chmaja – Hanasiewicza – Boya-Żeleńskiego – Langiewicza i dalej bez zmian;

- Linia nr 40 (kier. Łukasiewicza): do przyst. Wita Stwosza pętla 01 bez zmian następnie Langiewicza – Boya-Żeleńskiego – Hanasiewicza – W. Pola i dalej bez zmian;

- Linia nr 40 (kier. Bł. Karoliny): do przyst. Wincentego Pola Politechnika 01 bez zmian następnie Hanasiewicza – Boya-Żeleńskiego – Langiewicza i dalej bez zmian.

Objazdy autobusów w okresie od 23 sierpnia (godz. 7:00) do 16 września:

- Linia nr 35 (kier. Bardowskiego): do przyst. Langiewicza / Wita Stwosza 04 bez zmian następnie Langiewicza park 03 i dalej bez zmian;

- Linia nr 35 (kier. Kielanówka): do przyst. Langiewicza park 02 bez zmian następnie Langiewicza / Wita Stwosza 04 i dalej bez zmian.

Prace na trasie nr 106 Rzeszów – Strzyżów są częścią zadania inwestycyjnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A za blisko 300 mln zł netto, pn. „Budowa i modernizacja linii kolejowych oraz infrastruktury przystankowej”. Inwestycja prowadzona jest w ramach większego przedsięwzięcia, realizowanego przez Województwo Podkarpackie o nazwie „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej”.

- Celem przedsięwzięcia jest zapewnienie mieszkańcom Rzeszowa i pobliskich miejscowości wygodnych połączeń aglomeracyjnych oraz lepszego dostępu do kolei - zaznacza Dorota Szalacha.

Projekt jest współfinansowany ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2023 r.

Fot. Krzysztof Kuchta

Przypomnijmy, że pierwsze pociągi w ramach PKA rozpoczęły kursowanie od stycznia 2021 roku na trasach Rzeszów – Przeworsk – Rzeszów (linia 91), Rzeszów – Dębica – Rzeszów (linia 91) oraz Rzeszów – Strzyżów – Rzeszów (linia 106) w ograniczonym zakresie z powodu braku mijanek, które są teraz budowane.

W styczniu br. na podkarpackie tory wyjechało dodatkowo 26 pociągów Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej w relacji Rzeszów – Kolbuszowa - Rzeszów. Było to możliwe dzięki zakończeniu prac związanych z elektryfikacją linii 71 oraz zakupom nowego taboru. Teraz w ciągu doby kursuje w sumie 100 pociągów, które uzupełniają ofertę regionalnych pociągów wojewódzkich. Ostatnim etapem, który ruszy po wybudowaniu nowej linii kolejowej do lotniska w Jasionce, będzie połączenie w relacji Rzeszów – Jasionka – Rzeszów.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4