PGE Obrót ostrzega przed fałszywymi wezwaniami do zapłaty. Na co uważać?

KATEGORIA: BEZPIECZEŃSTWO / 7 stycznia 2021

Fot. pixabay

Pracownicy PGE Obrót otrzymują w ostatnim czasie niepokojące zgłoszenia od klientów, dotyczą dziwnie wyglądających wiadomości SMS. PGE apeluje o ostrożność, uważność i przypomina o ważnych zasadach bezpieczeństwa swoim klientom.

- Podejrzane SMS-y wysyłane do naszych Klientów, a także do osób niekorzystających z usług PGE Obrót zawierają informację o rzekomej należności, która w razie nieuregulowania spowoduje przerwę w dostawie energii elektrycznej. W wiadomości znajduje się również link do płatności online - mówi nam Mariusz Majewski, rzecznik prasowy PGE Obrót.

PGE Obrót zwraca się do wszystkich Klientów z prośbą, aby zachowali szczególną uwagę, zignorowali podejrzane wiadomości, nie otwierali linków prowadzących do płatności oraz przekazali ostrzeżenia rodzinie i znajomym. Takie przypadki należy także zgłaszać pracownikom PGE Obrót.

Spółka podkreśla również, że wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są na bieżąco monitorowane, a fałszywe strony są natychmiast blokowane. Każda próba oszustwa jest również zgłaszana do organów ścigania.

Szczególnie w obecnym czasie należy uważać na SMS-y, czy maile nie tylko od PGE, ale także z naszych banków, czy innych instytucji. Jeżeli taka wiadomość wyda nam się podejrzana, lub jesteśmy przekonani, że z pewnością nie jest zgodna z prawdą, to lepiej niezwłocznie skonsultować się z firmą czy instytucją, od której rzekomo taka informację dostaliśmy. Lepiej dwa razy sprawdzić, dopytać się, żeby nie przysporzyć sobie niepotrzebnych zmartwień i problemów.

Red.

PGE Obrót, spółka zajmującej się w Grupie Kapitałowej PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, to sprawdzony i bezpieczny sprzedawca energii elektrycznej, który swoją działalność opiera na transparentności oraz uczciwej konkurencji, polegającej m.in. na dokładnym informowaniu klientów o swoich produktach i usługach.

Spółka posiada certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). Prowadzi także regularne akcje informacyjne ostrzegające oraz informujące klientów o tym, jak nie dać się oszukać, jak również przypominające o prawach konsumentów.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4