ZUS wprowadził zmiany w obsłudze i nowe linie telefoniczne

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 18 marca 2020

Fot. ZUS

W związku z istniejącym potencjalnym ryzkiem zakażenia koronawirusem oraz w celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się zakażenia Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Rzeszowie wprowadził ograniczenia w bezpośredniej obsłudze klienta. Do budynku i na Sale Obsługi Klientów wpuszczana jest minimalna liczba osób.

ZUS zachęca:

do składania dokumentów w wyznaczonych do tego celu skrzynkach znajdujących się przy wejściu do ZUS;

kontaktowania się z ZUS za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych oraz Centrum Obsługi Telefonicznej: 22 560 16 00.

W Oddziale w Rzeszowie klienci mogą umówić się na wizytę pod numerem telefonu : 17 867 50 28.

W związku z obecną sytuację Zakład Ubezpieczeń Społecznych zachęca do załatwiania spraw poprzez platformę usług elektronicznych lub Centrum Obsługi Telefonicznej.

Poprzez PUE ZUS większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi można załatwić bez wychodzenia z domu. Osoba zarejestrowana w PUE w każdej chwili ma dostęp do swoich danych zapisanych na indywidualnym koncie ZUS, może śledzić stan swoich spraw i otrzymywać powiadomienia e-mailem lub SMS-em, a także przekazywać dokumenty ubezpieczeniowe oraz składać wnioski i dostawać na nie odpowiedzi. Przedsiębiorcy mogą też samodzielnie generować niektóre dokumenty, m.in. informację o aktualnych zgłoszeniach do ubezpieczeń bądź o podstawach składek.

Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS mogą go założyć w każdej chwili.

Wystarczy wejść na stronę zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoja tożsamość, można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego) bądź osobiście w każdej placówce ZUS.

Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł porozumienie z ZUS).

W przypadku potrzeby kontaktu, oprócz PUE, ZUS prosi o korzystanie z kontaktu telefonicznego.

Aby ułatwić kontakt telefoniczny w najważniejszych aktualnie sprawach, od 18 marca ZUS uruchomił 3 nowe linie tematyczne (LINK) pod nowymi numerami telefonów:

1. nr telefonu 22 290 87 01

· obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji

· obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły

2. nr telefonu 22 290 87 02

· obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców

3. nr telefonu 22 290 87 03

· obsługa w sprawie odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej

Pod tymi numerami pracownicy ZUS są dostępni w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 – 15.

Nadal do dyspozycji klientów ZUS jest ogólnopolska linia telefoniczna pod nr. Tel. 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.

Po wybraniu „0” (połączenie z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej), należy wybrać odpowiedni temat rozmowy:

- 1 - Pomoc techniczna i obsługa e-ZLA,

- 2 - Renty i emerytury,

- 3 – Zasiłki,

- 4 - Informacje dla ubezpieczonych,

- 5 - Informacje dla płatników,

- 7 – Wsparcie dla przedsiębiorców,

- 9 - Zasiłek opiekuńczy i świadczenia z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji.

Dodatkowo w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców można skorzystać z pomocy doradców ds. ulg i umorzeń pod bezpośrednimi numerami telefonów.

Kontakt do doradców: www.zus.pl/firmy/ulgi/umorzenia/doradca-w-sprawie-ulg-i-umorzen

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4