Marszałek Struzik dawał rady Fijołkowi. Oznacza to przyjęcie postulatów PiS?

KATEGORIA: POLITYKA / 10 maja 2021

Mieszkaniec Rzeszowa zadaje pytanie dotyczące komunikacji w mieście kandydatowi na prezydenta Rzeszowa, Konradowi Fijołkowi.
Fot. Paweł Bialic

Niedawno Konrad Fijołek uczył się od goszczącego w Rzeszowie prezydenta Wrocławia, jak prowadzić Aquapqrk. W sobotę natomiast na konferencji prasowej przyjmował wsparcie i porady od marszałka województwa mazowieckiego Adama Struzika (PSL), jak współpracować z gminami aglomeracji wokół Rzeszowa.

– 200 tysięcy osób, które przyjeżdżają do Rzeszowa do pracy, do szkoły, do ośrodków kultury czy szpitali to ruch, który trzeba bezwzględnie zintegrować. Każdy dobry gospodarz musi współpracować z otoczeniem, z gminami i otaczającymi powiatami. Nie da się tych problemów rozwiązać w pojedynkę – tłumaczył uwarunkowania Rzeszowa marszałek Adam Struzik.

Co więc naprawdę myśli Fiołek o rozbudowie dworca PKS?

Takie słowa mogą uchodzić za rzadkość w środowisku związanym dotąd z Tadeuszem Ferencem. Przez ostanie lata samorządy okolicznych gmin najczęściej doświadczały problemów we współpracy z rzeszowskim ratuszem. Wskazówki Struzika okazały się nieoczekiwanie aktualne w czasie dalszego ciągu konferencji, gdy Konrad Fijołek poruszył temat przebudowy dworca PKS w Rzeszowie. Temat ten od dłuższego czasu jest kością niezgody pomiędzy przedsiębiorstwem PKS-Rzeszów, którego właścicielem jest związek gmin, a większością rady miasta, której lideruje właśnie Konrad Fijołek.

Przypomnijmy, że PKS-Rzeszów od wielu miesięcy stara się o zmiany w zapisach planu miejscowego terenów dworcowych, które umożliwiłyby rozbudowę dworca przy ul. Grottgera w duży, nowoczesny i wielofunkcyjny obiekt. Tymczasem Konrad Fijołek i jego koledzy z Rozwoju Rzeszowa wciąż przekonują do uchwalenia planu, który, jak twierdzi prezes PKS, uniemożliwia rozbudowę dworca. W planie tym nowy dworzec – ale tylko z funkcją komunikacyjną, bez typowej dla współczesnych dworców wielofunkcyjności – przewidziany jest do budowy na terenach prywatnych przy osiedlu 1000-Lecia. Pisaliśmy o tym w szczegółach TUTAJ.

W czasie konferencji prasowej Konrad Fijołek nie dał wyraźnej odpowiedzi, jak widzi przyszłość dworca autobusowego w przygotowanym projekcie planu miejscowego, który krytykuje PKS. Można nawet odnieść wrażenie, że deklaracja Fijołka była pokrętna i wewnętrznie sprzeczna.

– Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie uchwała o planie miejscowym dla terenów dworcowych wróci na sesję i ją uchwalimy, bo to bardzo ważny plan zagospodarowania dla tego miejsca, aby można je w sposób należyty zagospodarować – stwierdził najpierw Konrad Fijołek, po czym dodał – Chcielibyśmy także rozmawiać o miejscu po prawej stronie (tu wskazał na tereny PKS – red.), musimy razem siąść do tego przedsięwzięcia i także Rzeszów powinien się w ten element włączyć. Ja tą rękę do rozmów z samorządami wokół Rzeszowa wyciągam.

Kolejne zbliżenie Fijołka do pomysłów PiS

Referując dalsze potrzeby zmian w systemie transportu zbiorowego Rzeszowa Konrad Fijołek przyznał, że zintegrowany wspólny bilet dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej jest bardzo istotny. Co ciekawe, jeszcze w październiku 2019 roku Konrad Fijołek był przeciwny rozpatrzeniu uchwały radnych Prawa i Sprawiedliwości w sprawie usprawnienia transportu publicznego Rzeszowa, która zakładała m.in. właśnie wprowadzenie biletu zintegrowanego.

Władze Rzeszowa potem dość długo przymierzały się do wprowadzenia biletu zintegrowanego, jednak do tej pory nie został on wprowadzony. Tak czy inaczej, sobotnia deklaracja Fijołka, po takich postulatach jak obrona zieleni, czy zapanowanie nad chaosem przestrzennym, jest kolejną jego inicjatywą, która zbliża kandydata opozycji do znanych od dawna w Rzeszowie postulatów PiS.

W konferencji wspierającej Konrada Fijołka oprócz marszałka Adama Struzika wzięli udział także inni politycy PSL: posłowie Mieczysław Kasprzak i Jarosław Rzepa oraz starosta płocki Mariusz Bieniek i burmistrz Sieniawy Adam Woś.

Fijołek pochwalił się gościom inwestycją kolei aglomeracyjnej, którą wokół Rzeszowa buduje samorząd wojewódzki. Mówił też o planowanej w najbliższym czasie przebudowie przez miasto całego placu dworcowego w ramach Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Cała natomiast jego konferencja odbyła się przy właśnie przebudowanych peronach dworca PKP wykonanych jako inwestycja centralna tej rządowej spółki.

Red.

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4