Strabag przebuduje ważne drogi w centrum miasta? Ratusz dołoży 600 tys. zł

KATEGORIA: INWESTYCJE / 25 września 2020

Na skrzyżowaniu ul. Fredry, Głowackiego i Siemiradzkiego koło ZUS ma powstać duże rondo. Od niego pobiegnie odcinek nowej ulicy w kierunku wiaduktu kolejowego
Fot. Google Maps

Miasto wskazało ponownie wykonawcę ważnej inwestycji drogowej w centrum miasta. Chodzi o przebudowę układu komunikacyjnego obejmującego ulice Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego i Styki. Za wykonanie tego zadania ma odpowiadać firma Strabag, która złożyła ofertę w wysokości 49,6 mln zł. To o około 600 tys. więcej niż przygotowana w miejskim budżecie kwota na realizację tej inwestycji. Jak informuje nas rzecznik prezydenta Rzeszowa Maciej Chłodnicki, miasto w tej sytuacji dołoży brakujące środki.

- Oferta została wybrana w czwartek 24 września. Zdecydowaliśmy oczywiście dołożyć brakującą kwotę, tak aby można było rozstrzygnąć postępowanie przetargowe - zaznacza Maciej Chłodnicki.

Przebudowa ulic ma ścisły związek z zakończoną właśnie przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego prowadzoną przez PKP PLK. Niestety choć kolej już zakończyła swoją część inwestycji, na część drogową mieszkańcy Rzeszowa jeszcze poczekają.

Co warte przypomnienia, władze Rzeszowa już raz wybrały wykonawcę tego zadania. W czerwcu tego roku doszło do wyboru oferty firmy Eurovia Polska, a koszt inwestycji miał wynieść 45,8 mln zł. Drugą najniższą ofertę w wysokości ponad 46 mln zł złożyło Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów z Rzeszowa. Jednak odwołanie od wyników przetargu złożyła do Krajowej Izby Odwoławczej firma Strabag, której oferta była dopiero trzecia pod względem wysokości oferty.

W odwołaniu firma zarzuciła zamawiającemu czyli miastu brak wykluczenia wspomnianych już firm Eurovia Polska i MPDiM Rzeszów w związku z nieprawidłowościami przedstawionymi w ofertach obu podmiotów. Chodziło o doświadczenie kierowników robót budowlanych. Okazało się, że KIO przyznało rację firmie Strabag. Zmusiło to władze Rzeszowa do unieważnienia wyników postępowania przetargowego i dokonanie ponownego wyboru wykonawcy zgodnie z wytycznymi KIO. Z informacji o wyborze wykonawcy wynika, że o ponownym wyborze wykonawcy zadecydowały właśnie kwestie poruszone w odwołaniu ze strony Strabagu.

Przy pierwszym wyborze firma Eurovia Polska w punktacji dotyczącej kwestii doświadczenia kierownika budowy otrzymała 10 punktów, natomiast za drugim podejściem tylko 5 punktów. Jeszcze gorzej w tej kwestii wypadło MPDiM Rzeszów, które otrzymało 0 punktów, jeżeli chodzi o sekcję zamówienia dotyczącą doświadczenia. Tym samym najlepszą ofertą okazała się ta przedstawiona przez Strabag. Umowa nie może zostać jeszcze jednak podpisana. Ratusz czeka na możliwe odwołania od wyników postępowania, później będzie jeszcze kontrola uprzednia.

- Teraz czekamy przez 10 dni na możliwe odwołania do wyników postępowania. Następnie będzie trwała kontrola uprzednia, którą przeprowadzi Urząd Zamówień Publicznych, która może potrwać około 2 tygodni. Możliwe, że końcem października uda się podpisać umowę. Jeszcze w tym roku powinny zacząć się prace budowlane - twierdzi Maciej Chłodnicki.

Połączą al. Piłsudskiego z ul. gen. Maczka

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia dotyczącego przebudowy skrzyżowań jest aż 25 zadań. Najważniejsze z nich to m.in.:

- rozbudowa skrzyżowania ulic: Głowackiego, Fredry, Siemiradzkiego, Śniadeckich na rondo dwupasowe (średnica zewnętrzna 42,5 m) wraz z budową okalającego rondo ciągu pieszo-rowerowego;

- rozbudowa odcinków ulic Fredry, Głowackiego, Śniadeckich, Orzeszkowej, Styki, Żółkiewskiego;

- budowa nowego odcinka ulicy klasy Z na długości ok. 400 m (oznaczenie KDZ.7), od projektowanego ronda do skrzyżowania z ul. Styki i przedłużeniem ul. Żółkiewskiego, wraz z przebudową skrzyżowań z ul. Śniadeckich i ul. Orzeszkowej, budową miejsc postojowych przy jezdni, przebudową parkingu przy przychodni oraz budową ciągu pieszo-rowerowego i budową, przebudową oraz rozbudową chodników;

- rozbudowa ul. Siemieńskiego na odcinku od ul. Kochanowskiego do skrzyżowania z ulicą Maczka – długość ok. 450 m, wraz z rozbudową skrzyżowań z ul. Kochanowskiego i ul. Kosynierów, budową zatok autobusowych, chodnika, ciągu pieszo-rowerowego, ścieżek rowerowych, budową nowego obiektu mostowego nad potokiem Przyrwa;

- budowa dodatkowej jezdni do obsługi ulic: Kochanowskiego, Chocimskiej, Klonowicza, Karpińskiego.

Zgodnie z warunkami przetargu maksymalny termin zakończenia inwestycji to 31 października 2022 roku.

Wokul

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4