Łącznik ul. Wierzbowej z al. Kopisto. Ratusz: prace idą zgodnie z planem
KATEGORIA: INWESTYCJE / 8 września 2021
Postępują prace przy budowie drogi, która ma połączyć ul. Wierzbową z al. Kopisto. Inwestycja warta około 7,6 mln zł ruszyła w grudniu zeszłego roku. Po 9 miesiącach roboty są już na bardzo zaawansowanym etapie i jak słyszymy w rzeszowskim ratuszu, wszystko idzie zgodnie z harmonogramem.
- Obecnie trwają prace przy budowie jezdni oraz chodników, zakończyły się już wszystkie prace przy przebudowie instalacji podziemnych - informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
Do końca zbliżają się również prace przy budowie prawoskrętu przy al. Kopisto, w kierunku ul. Cegielnianej. Termin zakończenia całej inwestycji to 31 grudnia tego roku.
Jaki jest zakres inwestycji?
Droga łącząca al. Kopisto z ul. Wierzbową ma mieć 700 metrów długości. Jezdnia ma być szeroka na 7 metrów i składać się z dwóch pasów ruchu, po jednym w każdym kierunku. Oprócz tego w planie jest również budowa chodników o szerokości 2 metrów oraz ścieżek rowerowych na długości ok. 525 metrów. Konieczna będzie również budowa nowego oświetlenia, odwodnienie drogi, przebudowa infrastruktury podziemnej oraz stworzenie nowych miejsc parkingowych. Przewidziano też budowę murów oporowych o łącznej długości ok. 322 m.
W ramach inwestycji w planie jest również przebudowa skrzyżowania nowej drogi (a obecnie północnego odcinka ul. Podwisłocze) z al. Kopisto gdzie powstaną dodatkowe pasy wyłączenia i włączenia na długości 200 metrów oraz potrzebne będzie dostosowanie obecnej sygnalizacji świetlnej do nowych warunków użytkowania. Z kolei na skrzyżowaniu z ul. Wierzbową nowa ulica będzie mieć 3 pasy ruchu, a w planie jest przebudowa obecnej jezdni ul. Wierzbowej wraz z chodnikami na długości 160 metrów oraz budowa nowej sygnalizacji świetlnej.
Budowa mimo protestów
Przypomnijmy, że budowa tej drogi spotkała się z dużymi protestami okolicznych mieszkańców. Najpierw przeciw jej realizacji byli mieszkańcy ul. Cegielnianej twierdząc, że będzie przechodzić za blisko ich domów. Później powstał wariant z przesunięciem drogi bliżej Wisłoka i wieżowców Capital Towers, co z kolei doprowadziło do protestów mieszkańców tych obiektów, dla których wzrost natężenia przejazdów samochodów miałby również powodować dyskomfort.
W końcu powstał trzeci wariant mający pogodzić interesy wszystkich protestujących. To jednak do końca się nie udało, do czasu rozpoczęcia prac budowlanych mieszkańcy pisali petycje przeciw budowie drogi. Z kolei to nie powstrzymało ówczesnych władz Rzeszowa przed procedowaniem dalej inwestycji. Ratusz tłumaczył, że to połączenie drogowe jest bardzo potrzebne w związku z koniecznością odciążenia ruchu samochodowego w tym rejonie. Ostatecznie budowa drogi doszła do skutku. Czy rzeczywiście wpłynie na poprawę komunikacji przekonamy się po jej oddaniu.
Wokul