Łącznik ul. Wierzbowej z al. Kopisto. Ratusz: prace idą zgodnie z planem

KATEGORIA: INWESTYCJE / 8 września 2021

Fot. Paweł Bialic

Postępują prace przy budowie drogi, która ma połączyć ul. Wierzbową z al. Kopisto. Inwestycja warta około 7,6 mln zł ruszyła w grudniu zeszłego roku. Po 9 miesiącach roboty są już na bardzo zaawansowanym etapie i jak słyszymy w rzeszowskim ratuszu, wszystko idzie zgodnie z harmonogramem.

- Obecnie trwają prace przy budowie jezdni oraz chodników, zakończyły się już wszystkie prace przy przebudowie instalacji podziemnych - informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.

Do końca zbliżają się również prace przy budowie prawoskrętu przy al. Kopisto, w kierunku ul. Cegielnianej. Termin zakończenia całej inwestycji to 31 grudnia tego roku.

Jaki jest zakres inwestycji?

Droga łącząca al. Kopisto z ul. Wierzbową ma mieć 700 metrów długości. Jezdnia ma być szeroka na 7 metrów i składać się z dwóch pasów ruchu, po jednym w każdym kierunku. Oprócz tego w planie jest również budowa chodników o szerokości 2 metrów oraz ścieżek rowerowych na długości ok. 525 metrów. Konieczna będzie również budowa nowego oświetlenia, odwodnienie drogi, przebudowa infrastruktury podziemnej oraz stworzenie nowych miejsc parkingowych. Przewidziano też budowę murów oporowych o łącznej długości ok. 322 m.

W ramach inwestycji w planie jest również przebudowa skrzyżowania nowej drogi (a obecnie północnego odcinka ul. Podwisłocze) z al. Kopisto gdzie powstaną dodatkowe pasy wyłączenia i włączenia na długości 200 metrów oraz potrzebne będzie dostosowanie obecnej sygnalizacji świetlnej do nowych warunków użytkowania. Z kolei na skrzyżowaniu z ul. Wierzbową nowa ulica będzie mieć 3 pasy ruchu, a w planie jest przebudowa obecnej jezdni ul. Wierzbowej wraz z chodnikami na długości 160 metrów oraz budowa nowej sygnalizacji świetlnej.

Budowa mimo protestów

Przypomnijmy, że budowa tej drogi spotkała się z dużymi protestami okolicznych mieszkańców. Najpierw przeciw jej realizacji byli mieszkańcy ul. Cegielnianej twierdząc, że będzie przechodzić za blisko ich domów. Później powstał wariant z przesunięciem drogi bliżej Wisłoka i wieżowców Capital Towers, co z kolei doprowadziło do protestów mieszkańców tych obiektów, dla których wzrost natężenia przejazdów samochodów miałby również powodować dyskomfort.

W końcu powstał trzeci wariant mający pogodzić interesy wszystkich protestujących. To jednak do końca się nie udało, do czasu rozpoczęcia prac budowlanych mieszkańcy pisali petycje przeciw budowie drogi. Z kolei to nie powstrzymało ówczesnych władz Rzeszowa przed procedowaniem dalej inwestycji. Ratusz tłumaczył, że to połączenie drogowe jest bardzo potrzebne w związku z koniecznością odciążenia ruchu samochodowego w tym rejonie. Ostatecznie budowa drogi doszła do skutku. Czy rzeczywiście wpłynie na poprawę komunikacji przekonamy się po jej oddaniu.

Wokul

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

Fot. Paweł Bialic

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4