Autosan i Solaris złożyły oferty w kolejnym przetargu na autobusy dla MKS

KATEGORIA: INWESTYCJE / 18 stycznia 2019

Solaris Urbino 12 IV generacji
Fot. commons.wikimedia.org

W przetargu na zakup 15 trzydrzwiowych autobusów niskopodłogowych o długości 12 metrów dla Międzygminnej Komunikacji Samochodowej ogłoszonym przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” zgłosiły się firmy Autosan Sp. z o.o. i Solaris Bus & Coach S.A.

To już trzeci przetarg w tej sprawie. W pierwszym nie zgłosił się nikt. W drugim tylko sanocki Autosan. Oferta spółki z Sanoka o 1,3 mln zł przekraczała wówczas środki przeznaczone przez ZG „PKS” na zakup pojazdów. Budżet wynosił 16,1 mln zł, a Autosan wycenił swoją propozycję na przeszło 17,4 mln zł. Ostatecznie brakujące środki znaleziono i w sierpniu oferta została zaakceptowana. Jednak do podpisania umowy i jej realizacji nie doszło, a przetarg został unieważniony.

Teraz obie oferty też przekraczają środki jakimi dysponuje zamawiający. To nadal przeszło 16 mln 144 tys. zł. Tymczasem obecnie Autosan wycenił swoją ofertę na 17 mln 269 tys. 200 zł, a więc nieco mniej niż poprzednio. Natomiast Solaris z Bolechowa proponuje dostawę autobusów za 19 mln 741 tys. 500 zł.

W kategorii pojemności pasażerskiej Autosan zaoferował autobusy z liczbą miejsc pasażerskich 104 i więcej, natomiast Solaris w przedziale od 95 do 103 miejsc. Wyżej punktowana będzie więc w tym wypadku oferta Autosana. Obaj producenci określili liczbę miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi na 14 i więcej. W kategorii podatności do napraw powypadkowych Autosan zaoferował poszycie boczne z podziałem poziomym i pionowym, zaś Solaris tylko z podziałem pionowym, co oznacza mniej punktów w ocenie oferty.

W pozostałych kategoriach, jak zużycie paliwa, gwarancja czy ilość czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji oferty producentów nie różnią się.

Teraz oferty będą podlegać analizie. Pozostaje jednak kwestia ceny. Czy Związek Gmin „PKS” ponownie zdecyduje się dołożyć brakujące środki? Warto dodać, że producenci będą musieli zmierzyć się z dość krótkim, bo 6-miesięcznym terminem realizacji zamówienia od dnia zawarcia umowy.

Autobusy kupowane są przez Związek Gmin w ramach projektu „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF”. Wcześniej, w ramach tego samego projektu, ZG „PKS” rozstrzygnął przetarg na zakup 39 krótszych pojazdów. Wybrano wozy Iveco Crossway 10,8. W ramach tego samego projektu toczy się też postępowanie na budowę zaplecza technicznego.

Krzysztof Kuchta

Autosan SanCity 12LF
Fot. commons.wikimedia.org

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4