Od 18 maja Podkarpacki Urząd Wojewódzki wznowi bezpośrednią obsługę

KATEGORIA: MIESZKAŃCY / 15 maja 2020

Fot. Paweł Bialic

Od poniedziałku, 18 maja Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie przywraca bezpośrednią obsługę klienta we wszystkich sprawach z zakresu swojej działalności. Decyzja ma związek ze stopniowym znoszeniem ograniczeń związanych z koronawirusem SARS-CoV- 2. Obsługa będzie odbywać się oczywiście z zachowaniem obowiązujących reżimów sanitarnych.

- Zostaje jednak podtrzymany wymóg wcześniejszego uzgodnienia terminu załatwienia sprawy w urzędzie za pośrednictwem telefonu lub maila - zaznacza Małgorzata Waksmundzka-Szarek, rzecznik prasowy wojewody podkarpackiego. - Jednocześnie w dalszym ciągu zachęcamy klientów PUW w Rzeszowie do załatwiania swoich spraw bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie korzystając z możliwości innych kanałów komunikacji takich jak: telefon, email, ePUAP, poczta tradycyjna.

Urzędnicy wojewody proszą też klientów załatwiających sprawy w urzędzie o dostosowanie się do zasad bezpieczeństwa zdrowotnego, a w przypadku wystąpienia jakichkolwiek objawów chorobowych proszą o nieprzychodzenie do urzędu i przełożenie wizyty na inny termin.

W ramach środków ostrożności, urząd prosi też o przybycie na 10 minut przed wyznaczoną godziną wizyty i oczekiwanie przed wejściem do budynku.

- Niestawienie się na wizytę o ustalonej godzinie powoduje anulowanie wizyty i konieczność ponownej rejestracji nowej wizyty - podkreślają urzędnicy.

Bezpośrednia obsługa klientów Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego odbywać się będzie we wtorki w godz. od 8.15 do 15.45, natomiast w pozostałe dni tygodnia od godz. 7.45 do 15.15. Obsługa klientów w oddziałach paszportów w Rzeszowie, Tarnobrzegu, Krośnie i Przemyślu będzie prowadzona we wtorki od godz. 10.15 do 17.45.

W celu ograniczenia kontaktów pracowników nie obsługujących bezpośrednio klientów zewnętrznych, urząd wprowadza organizację wejść i wyjść z budynków:

budynek PUW w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej: dla klientów wyznacza się wejście główne do budynku od strony Ogrodów Bernardyńskich (strona zachodnia),

budynek Delegatury PUW w Tarnobrzegu przy ul. 1 Maja: dla klientów uruchomione zostaje wejście od strony północnej (od „Tygodnika Nadwiślańskiego”),

w pozostałych obiektach Urzędu organizacja ruchu pracowników i klientów, ze względów logistycznych i technicznych, pozostaje na dotychczasowych zasadach.

Klienci w trakcie wizyty w urzędzie są zobowiązani do:

- zakrywania ust i nosa przy pomocy odzieży lub jej części, maski, maseczki, przyłbicy albo kasku ochronnego oraz odsłonięcia twarzy w celu identyfikacji na wniosek pracownika urzędu,

- dezynfekcji rąk po wejściu do budynku urzędu, w którym dostępny jest dozownik z płynem do dezynfekcji,

- zachowania dystansu 2 metrów od innych osób przed i w budynku.

Na stanowisku możliwa jest obsługa jednej osoby. Nie dotyczy to osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka, pełnomocników lub rodziców z dzieckiem.

Bezpośrednia obsługa klientów będzie się odbywać na parterach budynków, według poniższych zasad:

- budynek PUW w Rzeszowie: klienci Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, będą obsługiwani w pomieszczeniach na parterze budynku: skrzydło A – odbiór paszportów i sprawy cudzoziemców, skrzydło C – składanie wniosków paszportowych, klienci Wydziału Polityki Społecznej będą obsługiwani na dotychczasowych stanowiskach w holu głównym budynku, Biuro Obsługi Klienta będzie prowadzić obsługę klientów w pomieszczeniu dotychczasowej informacji paszportowej (1 stanowisko obsługowe, w tym potwierdzanie profilu zaufanego), w Sali Kolumnowej zorganizowane zostaną stanowiska do bezpośredniej obsługi klientów dla pozostałych komórek Urzędu;

- w budynkach Delegatur obsługa klientów Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców prowadzona będzie w dotychczasowych pomieszczeniach, dla pozostałych komórek organizacyjnych mających kontakt z klientem zostały wyznaczone pomieszczenia do obsługi na parterach budynków. Klienci we wszystkich sprawach prowadzonych przez PUW w Rzeszowie mogą przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Dostarczanie korespondencji przez klientów do Urzędu może odbywać się również przy wykorzystaniu pojemników ustawionych:

w budynku w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej 15 w przeszklonym wiatrołapie od strony Ogrodów Bernardyńskich;

w pozostałych budynkach (Delegatury Urzędu) przy wejściach głównych na parterze.

Wykaz telefonów kontaktowych do sekretariatów poszczególnych komórek organizacyjnych oraz informacje szczegółowe znajdują się na stronie PUW w Rzeszowie, a także wywieszone zostaną w siedzibie urzędu.

Red.

#ZachowajmyBezpiecznyDystans podczas spotkań z ludźmi

#dbajozdrowieinnych, tych którzy muszą pracować

#BadzmyRazemNaOdleglosc

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4