Wykonawcy budowy kładek rowerowych wybrani. Koszt to ok. 11 mln zł

KATEGORIA: INWESTYCJE / 21 czerwca 2020

Fot. Paweł Bialic

To już oficjalnie potwierdzone - władze Rzeszowa wybrały wykonawców budowy kładek rowerowych przy trzech rzeszowskich mostach, o czym pisaliśmy TUTAJ jeszcze końcem maja. Chodzi oczywiście o stworzenie ścieżek rowerowych przy moście Lwowskim, moście Narutowicza oraz moście Karpackim. Do realizacji tej inwestycji miasto podchodziło już kilkukrotnie, jednak za każdym razem przetarg był unieważniany z powodu zbyt wysokich ofert ze strony wykonawców.

W aktualnym przetargu wydawało się, że może być podobnie, ponieważ miasto na budowę kładek miało przeznaczyć około 8,4 mln zł, z kolei suma najniższych ofert oscyluje wokół kwoty 11 mln zł. Władze Rzeszowa zgodnie z ostatnimi zapowiedziami zdecydowały się jednak dołożyć brakującą kwotę.

Za realizację kładek przy moście Karpackim oraz moście Narutowicza będzie odpowiadać firma INTOP Tarnobrzeg. Koszt ich realizacji wyniesie odpowiednio 3,84 mln zł oraz 4,38 mln zł. Z kolei budową ścieżki rowerowej przy moście Lwowskim zajmie się firma INTOP Warszawa za co miasto zapłaci 2,87 mln zł.

Wybór wykonawców oznacza, że prace będą mogły rozpocząć się na wakacjach.

Kładki przy moście Lwowskim i Karpackim mają być zbudowane od podstaw (mają przebiegać po północnych stronach mostów), natomiast ta przy moście Narutowicza miałaby przebiegać po istniejącej konstrukcji sąsiadującego z mostem ciepłociągu.

Kładka rowerowa przy moście Narutowicza ma przebiegać po istniejącej konstrukcji sąsiadującego z mostem ciepłociągu (widoczny po prawej stronie)
Fot. Paweł Bialic

Podstawowe parametry kładek: przy moście Narutowicza - długość całkowita pomostu 105,85 m, całkowita szerokość pomostu: 3,61 m; przy moście Karpackim - długość całkowita pomostu: 104,94 m, całkowita szerokość pomostu: 2,91 m; przy moście Lwowskim - długość całkowita pomostu: 86,06 m, całkowita szerokość pomostu: 3,03 m.

Oprócz wykonania samych konstrukcji kładek, zadaniem wykonawcy będzie oczywiście przebudowa wszystkich niezbędnych sieci i instalacji podziemnych, budowa dojazdów, chodników, oświetlenia i odwodnienia.

Według założeń przetargu trzy przeprawy rowerowe miałyby powstać do 31 sierpnia 2021 r. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali skrócenie tego terminu do końca czerwca przyszłego roku.

Wokul

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4