Trwa przebudowa ulic w centrum Rzeszowa. Koniec prac jesienią
KATEGORIA: INWESTYCJE / 6 czerwca 2022
Trwają zaawansowane prace przy przebudowie ulic w rzeszowskim śródmieściu. Inwestycja warta około 50 mln zł ma poprawić komunikację w centrum miasta.
Największa inwestycja w mieście
Przebudowa układu kilkunastu ulic m.in. Batorego, Siemieńskiego, Styki i Śniadeckich jest największą z trwających obecnie w Rzeszowie inwestycji drogowych. Pierwsze prace związane z wycinką drzew rozpoczęły się w styczniu 2021 roku. Teraz roboty, których wykonawcą jest firma Strabag są już na mocno zaawansowanym etapie.
- Obecnie na terenie inwestycji wykonywanych jest wiele zadań. Na ul. Żółkiewskiego trwają prace przy konstrukcji nawierzchni, na ul. Siemieńskiego przy chodnikach i ścieżce pieszo-rowerowej. Na ul. Fredry budowana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna, podobne prace są wykonywane na ul. Żółkiewskiego. Na ulicach Fredry, Śniadeckich i Żółkiewskiego trwa budowa oświetlenia - informuje Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Rzeszowa.
Jak podaje rzeszowski ratusz, w trakcie wakacji zaplanowana jest budowa ronda, które powstanie u zbiegu ulic Głowackiego i Fredry w sąsiedztwie budynku ZUS.
Będzie przejazd pod wiaduktem
Koszt inwestycji to 50 mln zł. To zadanie, na którą miasto zdobyło dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Zakończenie przebudowy, poprawi komunikację w centrum Rzeszowa m.in. poprzez oczekiwane przez mieszkańców uruchomienie przejazdu pod torami kolejowymi przy ul. Batorego. Nowy wiadukt został zbudowany przez PKP PLK w ramach przebudowy stacji kolejowej Rzeszów Główny. Miasto odpowiada za przebudowę drogi pod wiaduktem.
- Wszyscy pamiętamy ten przejazd sprzed przebudowy – wąski, z ruchem wahadłowym. Nowy da możliwość równoczesnego przejazdu w obydwu kierunkach, dzięki czemu lepiej skomunikowane będą północna i południowa część miasta – podkreśla Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Uruchomienie przejazdu pod torami powinno wpłynąć na zmniejszenie obciążenia m.in. na wiadukcie Tarnobrzeskim i al. Piłsudskiego. Zakończenie tej potężnej i ważnej inwestycji zaplanowane jest na październik tego roku.
Dzięki inwestycji kierowcy będą mogli przejechać od skrzyżowania w rejonie ZUS (ul. Głowackiego z al. Piłsudskiego i ul. Targową) aż do ul. Gen. Maczka i dalej w kierunku al. Wyzwolenia czy ul. Lubelskiej omijając al. Piłsudskiego, wiadukt Tarnobrzeski i ul. Marszałkowską. Ruch pod wiaduktem przy ul. Batorego będzie odbywał się w obu kierunkach (kiedyś był wahadłowy regulowany sygnalizacją), zmieszczą się też pod nim dużo wyższe pojazdy.
Ulica Batorego stanie się ulicą ślepą, a ruch od ronda przy budynku ZUS w kierunku wiaduktu będzie odbywał się nową jezdnią, która powstaje w rejonie ZOZ nr 2 oraz przebudowaną ulicą Styki.
Wokul
Zdjęcia: Paweł Bialic