Czterech chętnych na budowę hali obsługi autobusów MKS. Oferty powyżej budżetu

KATEGORIA: INWESTYCJE / 18 stycznia 2019

Nowe zaplecze techniczne ma powstać w zajezdni PKS przy al. Wyzwolenia od strony ul. Przy Torze. Hala zostanie zbudowana w miejscu starych obiektów przeznaczonych do wyburzenia widocznych po lewej stronie
Fot. Tomasz Wrzesiński

Cztery firmy zgłosiły się w przetargu ogłoszonym przez Związek Gmin „Podkarpacka Komunikacja Samochodowa” na budowę zaplecza technicznego do obsługi taboru na terenie zajezdni PKS przy al. Wyzwolenia. Budowa zaplecza, czyli hali napraw i diagnostyki z zapleczem magazynowo - socjalnym, budynku automatycznej myjni, elementów komunikacji wewnętrznej, infrastruktury technicznej wraz z wyposażeniem ma być wykonana w formule „zaprojektuj – wybuduj”. Zaplecze ma służyć do obsługi nowych autobusów jakie ZG „PKS’ kupuje dla Międzygminnej Komunikacji Samochodowej (MKS).

To już trzeci przetarg na budowę zaplecza technicznego. Poprzednie dwa zostały unieważnione ze względu na to, że oferty wykonawców znacznie przekraczały budżet jaki przeznaczono na tę inwestycję. Związek miał na to zadanie ok. 3,73 mln zł. Oferty w każdym z dwóch poprzednich przetargów przekraczały jednak kwotę 6 mln zł.

Teraz choć budżet inwestycji został zwiększony, a jej zakres znacznie ograniczony, wszystkie cztery oferty jakie wpłynęły znowu przekraczają założony budżet.

Największą kwotę – 8 mln 979 tys. zł proponuje spółka Karpat-Bud z Rogoźnicy. Oferta Zakładu Remontowo-Budowlanego z Rzeszowa to 6 mln 457,5 tys. zł. F.H.U.P. „Domrex” z Białobrzegów proponuje równo 6 mln zł. Najniżej wartość swojej oferty wyceniła spółka Solkan z Tyczyna. Proponuje kwotę nieco przekraczającą 5 mln 565 tys. zł.

To około 227 tys. zł więcej niż wynosi kwota jaką Związek Gmin przeznaczył tym razem na sfinansowanie zamówienia – 5 mln 338 tys. 481,6 zł.

Być może w tej sytuacji najprostszym rozwiązaniem będzie poszukanie przez ZG „PKS” dodatkowych środków.

Na zaprojektowanie i zbudowanie obiektów wykonawca będzie miał czas do 30 października 2019 r. Trzech oferentów (w tym firma z najniższą kwotą) oferują termin skrócenia realizacji zamówienia o 30 dni. Dwóch oferentów, w tym spółka Solkan oferują też 3-letni okres dodatkowej gwarancji wraz z rozszerzoną rękojmią.

W hali napraw i diagnostyki ma powstać 5 stanowisk diagnostyczno-naprawczych, a obok myjnia automatyczna. Budowa oznacza konieczność wyburzenia części budynków z pomieszczeniami przeznaczonymi na dotychczasowe zaplecze usługowe i magazynowe bazy, garaży dla samochodów osobowych i likwidację wiat stalowych. Niezbędna jest również przebudowa placu manewrowego wraz z nawierzchnią i podbudową oraz przebudowa odcinków infrastruktury podziemnej.

Inwestycja jest częścią projektu „Rozwój gospodarki niskoemisyjnej oraz poprawa mobilności mieszkańców poprzez usprawnienie zrównoważonego transportu publicznego na terenie ROF”, w ramach którego ZG „PKS” chce też kupić 54 nowe autobusy do obsługi linii MKS.

Red.

  

Redaktor naczelny: Barbara Kędzierska
Wydawca
"Siedem - Barbara Kędzierska"
PORTAL INFORMACJI I OPINII
redakcja@czytajrzeszow.pl
35-026 Rzeszów, ul. Reformacka 4